جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
رزمایش الی بیت‌المقدس 3 دریک نگاه

فارس: با توجه به اهمیت رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 بر آن شدیم تا تمام اخبار روز دوم این رزمایش را در قالب یک بسته خبری در اختیار مخاطبان گرامی خبرگزاری فارس قرار دهیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 آغاز شد

مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 زیر بارش باران در مناطق عمومی سپاه استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در مناطق عمومی سپاه استان سمنان آغاز شد.

رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 در حالی با حضور پرشور بسیجیان در اردوگاه‌های قدس سراسر استان سمنان‌ آغاز شد که بارش رحمت الهی نیز در این استان شدت گرفته است.

در این رزمایش بزرگ بیش از 11 هزار تن از بسیجیان از سراسر استان حضور دارند و روز نخست رزمایش، به استقرار نیروها در اماکن از پیش تعیین‌شده و نیز برگزاری کلاس‌های بصیرتی و تاکتیکی اختصاص داشت و در روز دوم (جمعه)، اجرای مرحله اصلی رزمایش آغاز شد.

27 گردان در رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 در اردوگاه قدس سمنان و اردوگاه‌های قدس و مناطق عمومی دیگر شهرستان‌ها حضور دارند.

تحریم‌ها هیچ اثری در اراده ملت ایران ندارد

فرمانده سابق سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تحریم‌ها هیچ اثری در اراده ملت ایران ندارد و تجربه بی‌اثر بودن تحریم‌ها را ثابت کرده است.

سردار علی‌اکبر علیزاده در رزمایش الی بیت‌المقدس 3 در شهرستان مهدی‌شهر که با حضور نیروهای گردان‌های بیت‌المقدس حوزه‌های عشایری، شهری و شهمیرزاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: رزمایش بسیج به معنای واقعی کلمه اعلام وفاداری، فداکاری و آمادگی نیروهای ایرانی برابر هجمه‌های دشمن است.

فرمانده سابق سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: رزمایش الی بیت‌المقدس 3 به دشمنان اوج انزجار و نفرت بسیجیان و مردم ایران را می‌رساند و اعلام وفاداری به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

علیزاده افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی نشان داده‌اند که تحریم‌ها هیچ اثری در اراده مردم کشورمان ندارد و ما نیز 36 سال بوده که در حال تجربه تحریم‌های مختلف از سوی دشمنان اسلام و انقلاب هستیم.

وی تصریح کرد: تحریم و تهدید برای امروز و دیروز نیست که ملت ایران بخواهند از این سخنان بترسند و واهمه‌ای در خود راه دهند؛ بلکه آنها همواره نشان داده‌اند در تحریم، شکوفا می‌شوند.

فرمانده سابق سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: امروز نیز به مذاکرات با غربی‌ها چندان خوش‌بین نیستیم؛ چراکه یادمان هست حضرت امام خمینی (ره)‌ می‌فرمودند آمریکا هیچ وقت با ما دوست نمی‌شود.

علیزاده بیان کرد: مذاکره با دشمن بی‌فایده است و امروز باید روی پای خودمان بایستیم و کشور را روز به روز رشد دهیم.

وی تصریح کرد: بسیجی باید آینه رهبری باشد و بکوشد تا تمام ویژگی‌ها و خصلت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در خود پرورش دهد و این رفتارها در او اثر بگذارد.

فرمانده سابق سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: بسیج باید اگر رهبری در امری غضب می‌کنند، خشمگین شود و در امری اگر شاد هستند، به شادی و نشاط بپردازد.

علیزاده افزود: بسیجی باید در هر زمان از ولی امر مسلمین جهان پیروی و اطاعت کند و همواره در میدان حاضر باشد.

بسیج ترس به جان دشمنان اسلام و نظام انداخته است

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: امروز نیروی مقاومت بسیج ترس به جان دشمنان اسلام و نظام انداخته است.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در آیین آغازین مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 که با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در استان سمنان در حال برگزاری است، در جمع برادران اظهار داشت: بسیجیان همواره در تمام میدان‌ها حضور دارند و دشمن از این حضور همیشگی در هراس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود تشکیلات منسجم، منظم و آماده در بسیج را امری لازم و اساسی خواند و گفت: بسیجیان در دوران جنگ تحمیلی، دشمن بعثی و حامیان آن را منکوب کردند و در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز همیشه در صحنه بوده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: دشمنان نظام و یاران بی‌بصیرت آنها در داخل کشور در طول این سال‌ها سعی کردند در یک هجمه هماهنگ و هم‌نوا با یکدیگر به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند؛ اما با وجود نیروی مقاومت بسیج و مردم بصیر و همیشه در میدان موفق نشدند.

شاهچراغی افزود: امام راحل در همان ماه‌های اولیه تشکیل بسیج، با درایت و هوشمندی قابل ملاحظه‌ای که داشتند، از نیروی مقاومت بسیج به‌عنوان عنصری جدانشدنی از انقلاب نام بردند و این نشان‌دهنده اوج توجه امام به این نهاد مردمی است.

وی تصریح کرد:‌ امروز نیز همچون گذشته و دوران دفاع مقدس، بسیجی باید در وسط میدان باشد تا ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) زنده بماند و برگزاری رزمایش‌های الی بیت‌المقدس برای رسیدن به این سطح آمادگی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: تجمع گردان‌های واکنش سریع بسیج در محل‌های برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در سراسر استان سمنان و برگزاری این رزمایش بزرگ پیام‌های متفاوتی دارد و مهم‌ترین آن، لبیک دوباره بسیجیان به ندای بنیان‌گذار کبیر انقلاب و امام خامنه‌ای است.

شاهچراغی اضافه کرد:‌ بسیجیان امروز به میدان رزمایش آمده‌اند تا بار دیگر بگویند تا آخرین قطره خونشان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مستحکم ایستاده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: دسته‌بندی بسیجیان در گردان‌های با عناوینی همچون امام حسین (ع)، امام علی (ع)، کوثر و الزهرا (س) و هر نام دیگری مهم بوده ولی آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، وحدت و همدلی بسیجیان است.

شاهچراغی اضافه کرد: برنامه‌های بسیج بر محوریت مساجد انجام می‌شود و ضرورت انجام آن منوط به ابلاغ و دستور نیست.

وی تأکید کرد: ما همچنان ایستاده‌ایم و هرگز دست از آرمان‌ها و ارزش‌های خود برنخواهیم داشت و عقب‌نشینی از این آرمان‌ها در مرام ملت ایران معنا و مفهومی ندارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: باور به این راه و استمرار و اعتقاد به این راه باید در وجود همه ما تقویت شود تا بتوانیم به اهداف عالی و تحقق تمدن نوین اسلامی در سایه انقلاب اسلامی ایران و به پیروی از مقام عظمای ولایت دست یابیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امروز بدانیم و دشمنان نیز بدانند که اراده خداوند بر به نتیجه رسیدن انقلاب تعلق گرفته است و تلاش دشمنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

دشمن از اعتقاد و ایمان ملت ایران وحشت دارد

استاندار سمنان گفت: دشمنان از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران باکی ندارند بلکه آن‌ها از اعتقاد و ایمان ملت ما هراس و وحشت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد وکیلی در آیین آغازین مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 که با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در استان سمنان در حال برگزاری است، در جمع برادران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مظلومان و مستضعفان جهان بوده و امروز توانسته است انقلاب اسلامی را به خوبی به سایر نقاط دنیا صادر کند.

وکیلی تصریح کرد: دشمن از انقلاب عقیدتی ایرانیان هراس دارد و ترس او از داشتن انرژی هسته‌ای و بمب اتمی و امثال این‌ها نیست.

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در عراق گفت: حضور سردار سلیمانی در عراق در برهه کنونی مایه افتخار رزمندگان است و آن‌ها افتخار می‌کنند که سرباز سردار هستند.

استاندار سمنان افزود: حضور این فرمانده گرانقدر در کشور عراق و مقابله صریح و قابل توجه با تروریست‌ها، به معنای واقعی کلمه صدور انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورهای جهان و بسیار ارزشمند است.

وکیلی افزود: تجربه نشان داده است که استکبار جهانی از انرژی هسته‌ای ما هراس ندارد و آنها بیش از همه از قدرت اراده و ایمان ایرانیان می‌ترسند و این نقطه برتری ملت ایران بر سایر ملل جهان است.

استاندار سمنان افزود: آمریکا و اسراییل خود قدرتمندترین دارندگان سلاح‌ها و بمب‌های اتمی هستند و از این رو، از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران باکی ندارند بلکه آن‌ها از اعتقاد و ایمان ملت ما هراس و وحشت دارند.

وکیلی تصریح کرد: دین و اسلام ناب محمدی (ص) که امروز در سراسر ایران اسلامی مشاهده می‌شود و به سایر کشورها نیز صادر شده، مایه پیروزی اسلام است.

بسیجیان در رأس برخورد با دشمن قرار دارند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بسیجیان در رأس برخورد با جنگ نرم و سخت دشمن قرار دارند.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی در آیین آغازین مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 که با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در استان سمنان در حال برگزاری است، در جمع خواهران شرکت‌کننده در این رزمایش اظهار داشت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن امروز بیش از گذشته شدت گرفته و بسیجیان همواره در رأس برخورد با این هجمه‌ها قرار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شهرستان‌های استان سمنان برگزار می‌شود، گفت: این رزمایش هم‌اکنون در 6 شهرستان این استان در دست اجراست.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: نیروی مقاومت بسیج که از بطن مردم رشد کرده و خود را به اثبات رسانده است، در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داده می‌تواند قدرت بازدارندگی خوبی داشته باشد.

شاهچراغی اضافه کرد: بسیج ثابت کرده در هر عرصه‌ای که نیاز به حضورش باشد، در میدان حاضر است و با اقتدار از مواضع نظام اسلامی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: بسیجیان سلحشور ایران اسلامی همواره در هر صحنه‌ای که باید حضور می‌یافتند، شرکت داشته‌اند و مهم‌ترین و مؤثرترین آن را در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و زمان فتنه‌های دشمن شاهد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان فرمان امام خمینی (ره) را در تشکیل نهاد مقدس بسیج بسیار دقیق و جامع همراه با آینده‌نگری دانست و بیان داشت: امام راحل با دید و نگاه الهی و وسیعی که داشتند، نیازهای آینده کشور را می‌دانستند و از این رو، به خوبی به تأسیس نهاد بسیج دستور دادند.

شاهچراغی اضافه کرد: دستور تشکیل بسیج به معنای واقعی کلمه بهترین راهکار برای تداوم انقلاب و نشان دادن اقتدار جهانی اسلام بود و بسیجیان نیز این امر را تا امروز به خوبی ثابت کرده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: در طول دوران انقلاب و در زمان جنگ، نقش خواهران و مادران و زنان بسیار حساس و اثرگذار بوده است و آنچه باعث شد مردان در آن میدان سخت با قدرت، جدیت و شرایط حضور داشته باشند، پشتوانه و حمایت معنوی بانوانی بود که فرزندان خود را راهی میدان نبرد حق علیه باطل کردند.

شاهچراغی با تأکید بر حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... گفت: بانوان باید امروز نیز در این عرصه‌ها به ایفای نقش بپردازند و با اقتدا به بزرگ بانوی عالم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) دست به کارهای بزرگ و جهادی بزنند.

وی با بیان اینکه حضور 22 هزار جوان در دوران دفاع مقدس یعنی اختصاص 70 درصدی حضور در میدان جنگ به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم مایه مباهات و افتخار است، گفت: خون‌های جوانان بسیاری در پای درخت تناور انقلاب ریخته شده است و باید پاسدار این خون‌ها باشیم تا انقلاب به نتیجه برسد.

ظرفیت مردمی بسیج ویژگی بارز این نیروی ولایی است

استاندار سمنان گفت: ظرفیت مردمی بسیج ویژگی بارز این نیروی ولایی است که باید از آن استفاده شود.

محمد وکیلی در آیین آغازین مرحله اصلی رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس 3 که با حضور بیش از 11 هزار بسیجی در استان سمنان در حال برگزاری است، در جمع خواهران شرکت‌کننده در این رزمایش اظهار داشت: بسیج از همه اقشار تشکیل شده و نیرویی مردمی و ولایی است و امروز باید از ظرفیت‌های این نیرو بیش از گذشته بهره برد.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حقیقت انقلابی عقیدتی بود، اظهار داشت: انقلابی و عاشورایی بودن در برهه کنونی به معنای اخلاق و ادب داشتن است و بسیجیان باید این موارد را مد نظر داشته باشند.

وکیلی خطاب به حاضران در رزمایش بیان داشت: امروز چشم امید انقلاب اسلامی به شما زنان و پرورش‌دهندگان فرزندان انقلابی است و بانوان ایرانی باید نهایت تلاش و سعی خود را به‌کار گیرند تا فرزندانی پرورش دهند که بتوانند آینده کشور را به خوبی بسازند.

وی گفت: زنانی که مدافع حریم اخلاق، عفت و پاک‌دامنی هستند، می‌توانند آینده نظام اسلامی را تضمین کنند.

استاندار سمنان افزود: بانوان ایرانی امروز باید اجرای احکام اسلامی و ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس اسلام را سرلوحه کارها و فعالیت‌های خود قرار دهند.

وکیلی با بیان اینکه باید ادامه‌دهنده راه کسانی باشیم که امروز مایه عزت و افتخار میهن اسلامی هستند، گفت: قدرت نظامی انقلاب اسلامی ایران همان اعتقاد و ایمان به خداوند متعال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: