جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 بهمن 1393     
دیدارکاروان«سرزمین‎برادری»بامفسرترکمنی

تسنیم: در این دیدار ابتدا حجت الاسلام براتی به نمایندگی از کاروان «سرزمین برادری» ضمن تشکُر از این دیدار، آیت الله عابدی کُر را جزو علمای تاثیرگذار و محبوب در سطح مردم منطقه و کشور ترکمنستان دانست که در زمان حکومت کمونیسم در شوروی سابق، نقش بسزایی در دین داری و احیای ارزش‌ها در میان مردم منطقه به خصوص اهالی ترکمنستان داشته است.

حجت الاسلام براتی با اشاره فعالیت های آیت الله عابدی کُر و دامنه بین المللی فعالیت های وی در زمینه تقریب مذاهب، او را از پیشگامان تاسیس حوزه علمیه خواهران در این منطقه دانست.


 
بعد از آن، آیت الله عابدی کُر ضمن عرض خیرمقدم و ابراز خوشحالی از این دیدار صمیمانه، گفت: این احترام ثمره علم است و این صمیمیت نیز میوه محبتی است که بین ما جریان دارد.

آیت الله عابدی کُر ضمن اشاره به استقبال گسترده جوانان منطقه از فعالیت‌های حوزه علمیه مسجد قبا، وضعیت طلاب و اساتید این حوزه علمیه را خوب دانسته و گفت: حضور جوانان در مراسم مذهبی این حوزه به خصوص در نماز جمعه، مراسم ماه مبارک رمضان و اعیاد بسیار چشمگیر است تا جایی که نماز اعیاد با حضور قریب به 15 هزار نفر از مردم منطقه برگزار می‌شود.


 
آیت الله عابدی کُر سپس رهبر معظم انقلاب را پیشوای وحدت میان مذاهب اسلامی دانسته و طول عمر باعزت ایشان را از خداوند متعال مسئلت داشتند.

شایان ذکُر است دومین گروه از کاروان سرزمین برادری هم اکنون در استان گلستان حاضر بوده و با حضور چهره های شاخص فرهنگی ورزشی کشور، برنامه های متنوعی در زمینه وحدت میان مذاهب اسلامی را دنبال می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: