جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 بهمن 1393     
کاشت 150 هزار نهال مثمر و غیرمثمر در جنوب تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 20 شهر تهران از اجرای طرح آموزش و کاشت نهال های رایگان با مشارکت شهروندان در عرصه های فضای سبز، جنگل کاری، منازل، مدارس، مساجد، بیمارستان ها، مراکز فرهنگی و... این منطقه جنوبی خبرداد.

منصور کتانباف از آغاز طرح نهال کاری رایگان از اول بهمن تا 15 اسفند سال جاری در منطقه 20 اشاره کرد و گفت: روزانه تیم عملیاتی متشکل از کارشناسان، به منازل، مدارس، مساجد، بیمارستان ها و مراکز فرهنگی که از طریق سامانه 137 درخواست کاشت نهال خود را اعلام کرده اند، اعزام می شوند و طرح آموزش و کاشت نهال رایگان را انجام می دهند.

کتانباف با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان نقطه قوت این طرح زیست محیطی است افزود: نهال کاری با مشارکت شهروندان در عرصه های فضای سبزشهری نیز با حضور روزانه دو هزار شهروند علاقه مند در حال اجراست که کاشت نهال در بیمارستان روانپزشکی رازی و عرصه های جنگل کاری شمال، دوتویه سفلی، کلاغاییه و... با حضور هزاران شهروند از جمله این اقدامات است که تا پایان سال همچنان ادامه دارد.

وی توسعه فضاهای سبز خانگی و ارتقاء آگاهی شهروندان برای حفظ و نگهداشت فضاهای سبز شهری را از اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: طرح کاشت نهال هر ساله در آستانه روز درختکاری انجام می شود که در سال جاری با توجه به طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک مدیریت شهری تهران با حساسیت بیشتر و نگاه ویژه تری در حال اجراست.

کتانباف با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، تا روز درختکاری ، یک صد و 50 هزار نهال مثمر و غیرمثمر به این منطقه اضافه می شود گفت: شهروندان در این طرح زیست محیطی، آموزش های مقدماتی و تخصصی به شهروندان ارائه می شود و سپس با اهداء نهال های رایگان، نسبت به کاشت آن در فضاهای معین و آماده شده اقدام می کنند.

شهردار منطقه 20 در پایان افزود: علاوه بر اقداماتی که با مشارکت شهروندان انجام می شود، فضاهای سبز عمومی در بوستان ها، حاشیه اتوبان ها و معابر نیز از سوی کارشناسان فضای سبز بهسازی و ترمیم می شود و در صورت نیاز نهال های جدید سازگار با محیط کاشته می شود.

شهروندان علاقه مند برای شرکت در طرح آموزش و کاشت نهال می توانند با مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه 20 با شماره 33394939، سامانه 137، سراهای محله و شهرداری نواحی هفتگانه تماس بگیرند و یا حضوری درخواست خود را اعلام کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: