جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 بهمن 1393     
راه اندازی غرفه های جدید بازیافت و مراکز آموزشی در منطقه 10 تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،با تلاش اداره بازیافت معاونت امور شهری و محیط زیست و در راستای اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک، غرفه های جدید بازیافت و مراکز آموزشی در منطقه راه اندازی شد.

فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: تفکیک از مبدا کار ملی و وظیفه عمومی است که مستلزم جلب مشارکت و آگاه سازی شهروندان است و در صورت فرهنگ سازی مناسب از نحوه بازیافت و تفکیک از مبدا می توان از زباله به عنوان سرمایه ملی ارزشمند یاد کرد.

وی با بیان این که شهرداری با شعارهايي نظير آسمان آبي، زمين پاک در صدد است با جلب مشارکت شهروندان طرح تفکيک پسماند را که يکي از اولويت هاي مهم مدیریت شهری است آغاز کند افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و با هدف اشاعه فرهنگ طرح تفكيك پسماند خشك از مبدأ و سهولت دسترسي شهروندان به مبادي تحويل پسماندهاي خشك و تکمیل طرح پایلوت و ملودی تعداد 5 دستگاه کانکس جدید خریداری و همزمان با اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک آغاز به کار کرد.

شهردار منطقه 10 با اشاره به فعالیت 32 غرفه جدید در منطقه خاطر نشان کرد: پیش از این در منطقه 27 غرفه بازیافت فعال بود که با اضافه شدن 5 کانکس جدید آمار غرفه ها به 32 رسید و به طور میانگین در هر محله 2 غرفه بازیافت فعال است.

عظیمی یادآور شد: علاوه بر  آموزش های چهره به چهره در محلات، مدارس، مراکز آموزشی، اداری، تجاری و ...، 2 مرکز آموزش نیز در خیابان شهید عرب و محله شبیری جی دایر شده است که دستاورد این افزایش چشمگیر میزان پسماند جمع آوری شده در منطقه بوده است.

 به گفته وی، اجراي طرح حاميان بازيافت و راه اندازي کلاس هاي دسته جمعي، راه اندازي تورهاي يکروزه به مجتمع آراد کوه براي آگاه سازي شهروندان از فرايند تهيه کود کمپوست و تفکيک پسماند، جمع آوري پسماندهاي خشک راسته هاي تجاري از طريق خودروهاي ملودي برگزاری مراسم و جشن های مختلف، اهدا جوایز و اقلام آموزشی، شست و شوی غرفه ها، بازدید، نظارت بر عملکرد متصدیان از جمله مهم ترین برنامه های اداره بازیافت است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: