جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 بهمن 1393     
جدیدترین تهدید رهبر بوکوحرام/عکس

ابنا : گروه تروریستی بوکوحرام روز چهارشنبه پس از حملات مرگبار در شمال شرق نیجریه اعلام کرد برگزاری انتخابات آینده در این کشور را غیرممکن خواهد کرد و اجازه نخواهد داد چنین انتخاباتی برگزار شود.

«ابوبکر شیکاو» رهبر بوکوحرام در ویدئوی ۱۲ دقیقه‌ای اعلام کرد جنگجویان وی روند انتخابات در نیجریه را که پر جمعیت‌ترین کشور آفریقایی به شمار می‌رود مختل خواهند کرد.


 

وی همچنین اعلام کرد: این انتخابات برگزار نخواهد شد، حتی اگر بمیریم. حتی اگر ما زنده نباشیم، الله هرگز به شما اجازه نخواهد داد این کار را بکنید.

رهبر گروه تکفیری بوکوحرام همچنین مسؤولیت حمله گسترده شنبه شب به شهر گومبه در شمال شرق نیجریه را به عهده گرفت.

این تهدید جدید بوکوحرام در حالی مطرح می‌شود که رئیس کمیته انتخاباتی نیجریه به پارلمان احضار شده است تا درباره تصمیم خود درخصوص تعویق شش هفته‌ای این انتخابات توضیح دهد.

کمیسیون انتخاباتی نیجریه هشتم فوریه اعلام کرد به علت حملات بوکو حرام در شمال شرقی این کشور و مشکلات تدارکات، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی شش هفته به تعویق می‌افتد و در تاریخ ۲۸ مارس برگزار خواهد شد.

به رغم تهدیدهای سرکرده بوکو حرام، کار‌شناسان تردید دارند که این گروه تندرو بتواند در روند انتخابات در سراسر این کشور اختلالی ایجاد کند. اما احتمال دارد که رأی گیری در بخش شمال شرقی نیجریه که مقر بوکو حرام تلقی می‌شود، غیرممکن باشد.

شورشیان بوکوحرام که حملات آن‌ها طی شش سال گذشته بیش از ۱۳ هزار کشته و بیش از دو میلیون آواره داشته، اخیرا حملات خود را به شدت افزایش داده است.

نگرانی‌های روزافزون در مورد خطر بوکوحرام برای امنیت منطقه باعث شده است کشورهای همسایه نیجریه به همراه این کشور تلاشی مشترک را برای مقابله با این گروه شورشی آغاز کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: