جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
کاهش 1000 کشته در تصادفات رانندگي

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش هزار نفری تلفات تصادفات در ده ماه نخست امسال خبر داد.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی در چهارمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه و دومین گردهمایی بین المللی نورو تروما تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی را در ده ماه نخست سال گذشته 15 هزار و 534 هزار نفر برشمرد و گفت: این تعداد در مدت مشابه امسال به 14 هزار و 521 نفر رسیده است .

وی علت اصلی کاهش شش درصدی میزان فوتی های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را توجه بیش از پیش مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین نقش رسانه ها دانست و افزود: کاهش تعداد تلفات در حالی است که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر راننده جدید به چرخه حمل و نقل اضافه شده است .

سردار مومنی همچنین از ورود یک میلیون خودروی جدید و 500 هزار موتورسیکلت به حمل و نقل کشور در سال جاری خبر داد .

وی به آمارهای منتشره در خصوص تلفات رانندگی در استانهای کشور اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد تعداد فوتی ها در 10 استان افزایش و در 20 استان نیز کاهش داشته است .

رئیس پلیس نیروی انتظامی همچنین افزود: متاسفانه تعداد کشته شدگان در استان های ایلام ، فارس ، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشتر از استانهای دیگر گزارش شده است .

در این مراسم دبیر برگزاری این گردهمایی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش و فرهنگسازی برای کاهش حوادت رانندگی در کشور ابراز امیدواری کرد : با برگزاری اینگونه گردهمایی ها آمار تلفات در سال های آینده نیز روند کاهشی داشته باشد.

دکتر علی گرجی همچنین اجرای طرح آموزش امداد و نجات برای رانندگان خودروهای عمومی را در سال گذشته بسیار موثر دانست و افزود : طرح استفاده از صندلی کودک در هنگام رانندگی یکی از موارد موردنیاز کشور است که متاسفانه مسئولان پیگیری نکرده اند اما مردم علاقه مندی خوبی برای اجرای این طرح داشته اند.

وی اجرایی شدن طرح رانندگی بین خطوط در محورهای مواصلاتی را یکی از برنامه های مهم سال 94 دانست و گفت: با اجرای این طرح تعداد تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: