جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
پربارش‌ترين و کم بارش‌ترين استان‌ها

باشگاه خبرنگاران: استان گيلان با 675 ميليمتر بارش از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، عنوان پربارش‌ترين استان كشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پايگاه اطلاع ‌رساني وزارت نيرو (پاون) بارش استان گيلان در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 22 درصد و نسبت به دوره دراز مدت 35 درصد افزايش داشته است.

همچنين از ابتداي سال آبي جاري تاكنون استان مازندران با 392 ميلي‌متر بارندگي، پس از گيلان در جايگاه دوم استان‌هاي پربارش کشور قرار گرفته است. بارش استان مازندران در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 12 درصد افزايش و در قياس با دوره دراز مدت 25 درصد افزايش نشان مي دهد.

هرمزگان كم ‌بارش‌ترين استان کشور از ابتداي سال آبي جاري تاکنون گزارش شده و بارش‌هاي اين استان از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، 25 ميلي‌متر ثبت شده است.

بارش در اين استان در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، 79 درصد و نسبت دوره درازمدت 77 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

پس از استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان با 26 ميلي‌متر و سمنان با 28 ميلي‌متر بارندگي از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، ديگر استان‌هاي کم بارش كشور گزارش شده‌اند. بارش استان سيستان و بلوچستان در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 61 درصد و در مقايسه با دوره درازمدت 57 درصد کاهش يافته است.

بارش استان سمنان نيز در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته 22 درصد افزايش و نسبت به دوره درازمدت 43 درصد کاهش نشان مي‌دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: