جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
برخورد قاطع پلیس با تاکسی های فاقد پروانه هوشمند از دوم اسفند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،طرح ضربتی شهاب که در واقع نظارت میدانی بر تاکسی ها در شهر است با امضای تفاهم نامه ای با پلیس راهور از شنبه- دوم اسفند- در تهران اجرا می شود.

میثم مظفر مدیرعامل این سازمان عصر سه شنبه-28 بهمن- در مراسم امضای تقاهم نامه تاکسیرانی و پلیس، اجرای طرح شهاب را در راستای اثبات کارامدی حکومت اسلامی دانست و گفت: در صورتی که در انتهای طرح با حداقل سه تا پنج هزار تاکسی هم برخورد شود نشانی از هم افزایی در کل ناوگان است و این بر تقویت حس رصد و نظارت فراگیر در جامعه می انجامد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه مسائل رفاهی همچون بیمه تکمیلی درمان و بیمه عمر 80هزار تاکسیران، استفاده از اماکن تفریحی و ورزشی و مسائلی که به تکریم و پشتیبانی این قشر زحمت کش مربوط می شود اقداماتی را انجام داده‌ایم افزود: هفته آینده تجلیل از تاکسیرانان نمونه برگزار خواهد شد. همچنین راه اندازی دانشکده تاکسیرانی با هدف آموزش دانش فنی تاکسیرانی از دیگر کارهایی بود که برای تاکسیرانان انجام شده است.

مظفر با بیان اینکه در حوزه سلبی و برخورد با تخلفات تاکسیرانان نیز مسئولیت مهم و تعیین کننده‌ای داریم گفت: آیین نامه انضباطی تاکسیرانان دچار نقص جدی بود و سازمان تاکسیرانی قدرت بالایی در خصوص بازدارندگی نداشت که در 2سال گذشته تلاش کردیم آیین نامه جدید تاکسیرانان را تدوین کنیم و این آیین نامه هم اکنون به تصویب شورای شهر تهران رسیده است.

وی ادامه داد: براساس این آیین نامه کدهای جریمه همه تخلفات از جمله نداشتن معاینه فنی، نظافت نامناسب خودرو و رفتار و کردار ناشایست تاکسیرانان احصا شده است و متناسب با هر تخلف تاکسیرانان یک تا سه امتیاز منفی دریافت می‌کنند. همچنین جریمه نقدی بر اساس مصوبه شورای شهر تهران به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ثبت تخلفات از طریق واحدهای کنترل و گشت ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود تصریح کرد: این واحدها می توانند از طریق سامانه هوشمند 1888 از نظر مردم در خصوص تاکسی مورد نظر مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرح شهاب به عنوان یک طرح ضربتی در حوزه نظارت میدانی با کمک پلیس صورت می‌‌گیرد تاکید کرد: یکی از اهداف این طرح برخورد با تاکسیرانانی است که پروانه هوشمندی که طی پنج دوره فراخوان آن اعلام شده است را دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این دسته از تاکسیرانان 10درصد کل تاکسیرانان تهران را شامل می‌شوند افزود: پلیس راهور در طرح شهاب در مناطق 22 گانه این مسئولیت را بر عهده دارند که با متوقف کردن همه تاکسی‌ها نسبت به ارائه پروانه هوشمند از سوی تاکسیرانان اقدام کنند و در صورتی که تاکسیرانان فاقد این پروانه باشند آنان را با جریمه اعمال قانون کنند.

مظفر افزود: امیدواریم بتوانیم با این کار از تاکسیرانان سو استفاده گر که از سهمیه سوخت و طرح ترافیک تاکسی استفاده می‌کنند برخورد قاطعی داشته باشیم از اینرو در700 ایستگاه از ورود تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند ممانعت به عمل خواهیم آورد.

وی برخورد با تاکسی‌هایی که چندین سال است در کوچه‌های شهر غیر فعال هستند را از دیگر اهداف طرح شهاب عنوان کرد و افزود: همه پرسنل سازمان تاکسیرانی به عنوان بازرسین ویژه در طرح شهاب مشارکت خواهند کرد و با ارائه مستنداتی در خصوص توقف یک تاکسی خاص در یک نقطه از شهر نسبت به معرفی آن اقدام خواهند نمود از اینرو یک سیستم انگیزشی مناسب برای تاکسی‌ها گذاشته‌ایم و به هر میزانی که این شناسایی و معرفی انجام شود از این پرسنل قدردانی به عمل می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظارت شهروندان بهترین نوع نظارت است یادآور شد:مسئله دیگر مشارکت شهروندان در طرح شهاب در خصوص معرفی تاکسیرانانی ست که خودروی خود را متوقف کرده‌اند . این شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی، فرمی را که در همین زمینه تعبیه شده ، تکمیل و نسبت به شناسایی و معرفی این تاکسی‌ها اقدام کنند. به همین منظور هدایایی را نیز برای مردمی که در طرح ضربتی برخورد با تاکسی‌های غیر فعال شرکت کرده‌اند خواهیم داشت.

سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در ابتدای این مراسم بر ضرورت خدمت رسانی تاکسیرانان به ویژه در روزهای پایانی سال برای حفظ نظم و انضباط شهر تاکید کرد.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: