جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
نوسازی قطارهای مترو کلید می خورد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،شبگردی این هفته اصحاب رسانه به میزبانی شرکت بهره برداری مترو تهران برگزارشد.

محسن نایبی شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اقداماتی که در شرکت بهره برداری متروی تهران صورت می گیرد، کاری بزرگ و دقیق محسوب می شود.

وی ادامه داد: در گذشته استفاده از مترو یک انتخاب شخصی بود، ولی امروز برخی شهروندان باید به طور اجبار به دلیل ترافیک شهری از آن استفاده کنند.

ساخت مترو مربوط به شرکت بهره برداری نیست

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص ساخت در های شیشه ای مترو گفت: ساخت مترو و در های شیشه ای مربوط به شرکت بهره برداری نیست. چرا که ما تنها بهره بردار هستیم.

وی افزود: ساخت در های شیشه ای مترو بحثی است که مربوط به مجموعه هلدینگ است.

نایبی به ساخت در های شیشه ای مترو در خط فرودگاه امام خمینی(ره) به صورت پایلوت اشاره و اظهار کرد: طبق آخرین مذاکراتی که با اعضای کمیسیون عمران شورای شهر و معاونت حمل و نقل ترافیک داشتیم، مقرر شد ساخت در های شیشه ای در خط فرودگاه امام خمینی(ره) به صورت پایلوت انجام شود.

بدهی 70 میلیارد تومانی دولت به شرکت بهره برداری مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از بدهی 70 میلیارد تومانی دولت نسبت به این شرکت خبر داد و تصریح کرد:ما با دولت اختلاف محاسباتی داریم و این بدهی 70 میلیارد تومانی از سوی دولت به شرکت بهره برداری مترو تهران برای یکسال و همان یارانه تعلق گرفته به مترو است. 

وی گفت: برای مصوبه ای که از مجلس شورای اسلامی شهر به دست ما رسیده است، یک سوم هزینه مترو از سوی دولت، یک سوم از سوی شهرداری تهران و یک سوم از سوی مردم پرداخت می شود که در حال حاضر از دولت دریافتی یک سال را نداشتیم.

هیچ قانونی در خصوص جمع آوری دستفروشان نداریم

نایبی در ادامه در خصوص جمع آوری دستفروشان داخل مترو عنوان کرد: تنها مترو و شهرداری وظیفه ساماندهی این دستفروشان را ندارد. چراکه سایر ارگان های دولتی همچون قوه قضاییه، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی برای ساماندهی این قشر از جامعه باید دخیل باشند.

وی گفت: ما درصدد اجرای طرح جامع در خصوص ساماندهی دستفروشان مترو هستیم و تا جایی که توان داشته باشیم به طور حتم این طرح را عملیاتی می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران شهروندان را مقصر بخشی از معضل دستفروشی دانست و افزود: در صورتی که مردم ار دستفروشان مترو خریداری نکنند، این قشر از جامعه با نبود مشتری از مترو خارج می شوند. چرا که با خریداری از کالای آن ها میدان را برای دستفروشان باز می کنیم.

نوسازی قطارها کلید خورد 

نایبی با بیان اینکه نوسازی قطارها را از امسال با شرکت واگن سازی تهران آغاز کردیم، تصریح کرد: قطارها را به ترتیب به واگن سازی تهران ارائه دادیم و ما با جدیت این مسئله را پی گیری می کنیم.

وی گفت: در صورت تامین بودجه نوسازی قطارهای مترو، واگن هایی که نیاز به اورهال سازی داشته باشند را در برنامه کاری خود قرار می دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تعداد واگن های متروی تهران را 1200 واگن دانست و خاطرنشان کرد: درصورتی که این تعداد به 3200 واگن برسد، می توانیم جابجایی داشته باشیم.

استقبال از بهار 94 با آسمان آبی و زمین پاک

شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه شبگردی اصحاب رسانه در شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: ما امسال به همراه مناطق 22 گانه و سازمان های شهرداری تهران با آسمان آبی و زمین پاک به استقبال بهار می رویم.

وی با اشاره به آمار دست یافته از سوی پلیس جهت رعایت خط سفید و تفکیک زباله از مبدا، تصریح کرد: بیش از 90 درصد رانندگان پشت خط عابر پیاده ایست می کنند و همچنین در تفکیک زباله 15 درصد افزایش داشتیم.

گیل آبادی گفت: برای 100 درصد یافتن آسمان آبی و زمین پاک باید کارهای زیرساختی مان را بالا ببریم.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به اتفاقات هفته گذشته شهرداری در ارتباط با ضرب و شتم 27 نفر از کارمندان این سازمان تصریح کرد: کارمندی به جهت قطع درختان و شهربانان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. ولی شهرداری تهران با سکوت خود به فعالیت های خود ادامه داد.

در شبگردی شب گذشته ، اصحاب رسانه از اتاق فرمان مترو، به عنوان کنترل کننده خطوط و مسافران بازدید کردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: