جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 بهمن 1393     
درمان شوره سر با نسخه طب سنتی

فارس: بهترین راه حل درمان شوره سر بهبود عملکرد کبد است. مسائلی مثل تغذیه نامناسب، استرس و آلرژی‌ها روی کبد اثر می‌گذارند و این امر در پیدایش شوره سر موثر است.

علی حسینی گفت: برای درمان شوره موی سر بهتر است از گل ختمی و دانه اسفرزه استفاده شود به این شکل که با آب گرم آن را به شکل مایع خمیری درآروده و بر سر مالیده شود.

وی ادامه داد: همچنین می توان قبل از حمام کردن از روغن‌های گل سرخ، گل بنفشه و روغن زیتون با حنا استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی افزود: بهترین راه حل بهبود عملکرد کبد است چون مسائلی مثل تغذیه نامناسب،استرس و آلرژی‌ها روی کبد اثر می گذارند و این امر در پیدایش شوره سر موثرند،بنابراین توصیه می شود که ابتدا یبوست بدن رفع شود.

حسینی گفت: بنابراین مصرف بالای انواع فست فود و غذای آماده، سرخ کردنی و غذاهای چرب، غذاهای تند و پرادویه، آجیل‌های بوداده، انواع نوشابه، شیرینی و شکلات های مصنوعی، قند و شکر و سس‌ها در عملکرد کبد اختلال ایجاد کرده و باعث افزایش شوره سر می شوند.

وی افزود: مصرف خاکشیر، عرق کاسنی و شاه‌تره نیز به رفع شوره سر کمک می کند.همچنین ورزش کردن باعث بهبود عملکرد کبد و خونرسانی به پوست سر و کاهش شوره سر می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف جوانه گندم نیز به این افراد توصیه می شود.انواع مواد اسیدی طبیعی مثل سرکه و آبغوره می توانند شوره سر را از بین ببرند که قبل از حمام توصیه می شود که سر با آنها ماساژ داده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: