جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
حمایت جدی از تولید کنندگان داخلی برای خودکفایی در صنعت مترو

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در بازدید از "اولین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی در صنعت مترو" از جدیت مدیران شهری برای خودکفایی در تولید داخلی قطعات مترو خبرداد.

سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز با حضور در اولین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو، ضمن بازدید از غرفه های شرکت کننده در این نمایشگاه در خصوص توان متخصصان داخلی گفت: در حال حاضر پست های برق، هواسازها و بسیاری از تجهیزات در بخش ساخت و توسعه مترو در داخل کشور تولید می شود و واگن ها هم با توجه به تکنولوژی بالا حدود 60 درصد توسط متخصصین ایرانی و کارخانجات سازنده قطعات مترو در ایران ساخته می شوند.

وی ادامه داد: همچنین بدنه واگن های یک و دو طبقه شامل اتاق تجهیزات و برخی از تجهیزاتی که در این واگن ها انجام می گیرد نیز به کمک متخصصان داخلی ساخته شده است .

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر با کمک بیش از 100 شرکت، تولید قطعات مترو صورت می گیرد افزود: تمام تلاش مدیریت شهری بر آن است تا در این بخش به خودکفایی کامل برسیم.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال حاضر 1200 واگن در تهران وجود دارد ولی پایتخت به بیش از 3 هزار واگن نیاز دارد.

وی با اشاره به گسترش مترو در شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و برخی شهرهای دیگر ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه ها صنعتگران فرصت دارند تمام توان خود را برای فعالیت متخصصان داخلی به کار گیرند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: بازار ایران باید این توان ها را جذب کند و علاوه بر این باید صادرکننده انرژی نیز باشیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در بخش صنعت مترو دانش آموخته زیادی داریم و باید تلاش کنیم به سمت خودکفایی برویم گفت: در بخش صنعتی به استقلال رسیده ایم و نباید بگذاریم اقدامات سختگیرانه داخلی برای رسیدن به هدف مانعی به وجود بیاورد.

به گفته وی هم اکنون در بخش واگن های خودکشش بیش از 50 درصد صرفه جویی ارزی شده است و در بخش واگن های دوطبقه حدود 70 درصد از خروج ارز از مرزهای کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که هیچ ارزی از کشور برای تولید صنعت خارج نشود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: