جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
شناسایی تاکسی های غیرفعال و فاقد پروانه هوشمند از اول اسفند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از اول اسفند طرح ضربتی شناسایی تاکسی های غیرفعال و فاقد پروانه هوشمند را در قالب طرح شهاب در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران اجرا می کند.

حسن قوی زری در ضمن بیان این مطلب افزود: مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی شهرداری تهران در نظر دارد تا با استفاده از سیستم های هوشمندی که توسط این سازمان در بخش های مختلف شهر نصب شده است و با دسترسی به بانک های اطلاعاتی مربوط به پلیس راهور، پلاک های تاکسی و تراکنش های کارت سوخت، تاکسی های غیرفعال و فاقد پروانه هوشمند را در سطح شهر شناسایی کند.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی با کمک مراجع داخل و بیرون شهرداری و تهاترگیری اطلاعات، وضعیت آماری و تردد تاکسی ها را رصد می کند، عنوان کرد: ما با نصب سیستم های هوشمند داخل پایانه ها و دوربین های پلاک خوان وضعیت تاکسی های خطی را در محدوده پایانه ها رصد می کنیم و برای راننده تاکسی هایی که در بازه زمانی مشخص غایب بودند پیامک ارسال می کنیم. ضمن اینکه، فهرست این تاکسی ها به عنوان تاکسی های غایب در سازمان ثبت می شود.

مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی با اشاره به طرح شناسایی تاکسی های فاقد پروانه هوشمند گفت: تاکسی های فاقد پروانه هوشمند بر اساس قانون مجاز به تردد در سطح شهر نیستند و در صورت وقوع هر گونه حادثه از جمله تصادف با رانندگان این تاکسی ها همانند افراد فاقد گواهینامه برخورد می شود. 

قوی زری افزود: سازمان تاکسیرانی طی یک سال و نیم گذشته بارها به رانندگان تاکسی مهلت داد تا پروانه های سنتی خود را به پروانه هوشمند تغییر وضعیت دهند. در حال حاضر نیز مهلت تبدیل پروانه ها از سنتی به هوشمند تا پایان بهمن ماه تمدید شد تا رانندگان در این بازه زمانی با کمترین مشکل پروانه هوشمند دریافت کنند. پس از اتمام این دوره اما طبق مصوبه هیئت وزیران با تاکسی های متخلف برخورد می شود. 

وی در ادامه با اشاره به برخوردهای قانونی در نظر گرفته شده برای تاکسی های غیر فعال تصریح کرد: قرار است در قالب طرح شهاب تاکسی های غیر فعال در مرحله اول شناسایی و در مرحله بعد با سلب مزایایی چون ابطال کارت سوخت و محدودیت ورود به طرح ترافیک اعمال قانون شوند. 

مدیر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی افزود: علاوه بر این، تاکسی های فاقد پروانه هوشمند نیز در مرحله اول به دستور مقام قضائی به پارکینگ منتقل می شوند و در شدیدترین حالت خلع ید، فک پلاک و سلب امتیاز می شوند.

 وی در پایان با تاکید بر پیگیری سازمان تاکسیرانی مبنی بر جلوگیری از ورود خودروهای مسافربری شخصی به حریم پایانه های تاکسی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور در خصوص جریمه خودروهای مسافربری که به حریم پایانه ها وارد می شوند قرار است در آینده ای نزدیک خودروهای متخلف به صورت خودکار توسط پلیس اعمال قانون شوند.   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: