جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک گامی موثر در مسیر اصلاح رفتارهای ترافیکی

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز، رئیس انجمن علمی و مهندسی حمل ونقل ایران گفت: باید توسعه حمل ونقل عمومی با نظارت بخش عمومی شهرداری و نیز نیروی انتظامی صورت بگیرد  دولت نیز ساختارهای لازم از لحاظ منابع مالی و در قانون نیز تغییرات مناسب را به وجود آورد که باعث ایجاد تسهیل در رفت وآمد ها و استفاده عمومی شهروندان در بخش حمل ونقل می شود.

مهندس سید ابوالفضل بهره دار در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک در اوایل اسفند ماه امسال اظهار داشت: در حال حاضر برای رفع و ساماندهی مشکل ترافیک در بخش شهری باید از تبادل نظر و استفاده از تمام ظرفیت های علمی و تخصصی به کار گرفته شود همچنین ارائه ایده های نوین توسط بخش های داخلی و خارجی در برگزاری این کنفرانس برای رفع مشکلات ترافیکی موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: این گونه کنفرانس ها برای رفع مشکلات مربوط به ترافیک و نقد و بررسی رفتارهای ترافیکی و اصلاح آن و فرهنگ سازی و بهبود وضعیت عمومی نقش مهمی داشته است.

رئیس انجمن علمی و مهندسی حمل و نقل ایران با اشاره به رفع مشکلات ترافیکی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید بخش حمل ونقل عمومی شهری را محور قرار دهیم همچنین باید در ساخت و سازها و احداث معابر جدید تغییراتی را به همراه داشته باشیم.

بهره دار با اشاره به ضرورت استاندارد سازی و اصلاح جاده ها و تردد حمل و نقل گفت: همچنین استاندارد سازی شبکه حمل و نقلی چه به لحاظ ناوگانی و چه به لحاظ زیر ساخت ها باید دچار تغییراتی شود منابع مالی قابل توجهی برای نوسازی و بازسازی و همچنین ورود ناوگان جدید به ناوگان حمل و نقل ضروری و لازم است همچنین برای رفتارهای ترافیکی باید تلاش گسترده تری از طریق صدا و سیما و از طریق ساختار سازی که می تواند رفتارها را متناسب با ساختارها تنظیم کند و دولت نیز از ظرفیت بخش های عمومی و صنایعی که مرتبط با حمل و نقل است استفاده بهتری می کند.

وی تصریح کرد: این کنفرانس باعث ایجاد تبادل بیشتر محققان ، صنعتگران ، اندیشمندان و ایده پردازان برای بهبود ترافیک در شهر تهران شده است و امید است در این راستا به نقطه نظرات مطلوبی برسیم. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: