جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
اعتراف تلخ انتخاباتی مرکل

تسنیم: حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات ایالتی هامبورگ شکستی تاریخی را تجربه کرد. "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان دلیل این مسئله را تغییر در ساختار انتخاباتی ارزیابی کرد.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، صدر اعظم آلمان بعد از شکست تلخ نامزد حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی هامبورگ همچنان از اعتماد خود به این نامزد سخن گفته و اظهار داشت: با وجود مبارزات انتخاباتی بسیار خاص اما یک نتیجه تلخ تر به دست آمد.

وی یک دلیل برای این شکست تلخ را تغییر در ساختار انتخاباتی ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که حزب دموکرات مسیحی هم راه مشترکی را با همبورگ در پیش گیرد.

نامزد حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی هامبورگ نیز از یک کاهش چشمگیر شرکت طرفداران این حزب در این انتخابات سخن گفته و یک دلیل برای این نتیجه بد را فقر موضوعی در مبارزات انتخاباتی حزب خود عنوان کرد.

وی در عین حال ابراز خوش بینی کرد که دوران تک حکومتی حزب سوسیال دموکرات در هامبورگ پایان یافته است و ما به عنوان اتحادیه احزاب متحد مسیحی از این انتخابات به عنوان قدرتمندترین نیروی اپوزیسیون ظهور پیدا کردیم.

انتقادات زیادی از بین هم حزبی های مرکل به نتیجه انتخابات ایالتی هامبورگ وارد شده است.

"فولکر بوفیر"، نائب رئیس حزب دموکرات مسیحی نتیجه 15.9 درصدی برای نامزد حزب خود در انتخابات هامبورگ را یک واقعه با صدای جانانه ارزیابی کرد.

نخست وزیر ایالت هسن از حزب دموکرات مسیحی نیز شکست حزبش در انتخابات هامبورگ را واقعه ای که از مدتها پیش رقم خورده بود دانسته و گفت: ما کاملا آشکارا در آنجا هیچ موضوعی پیدا نکردیم که واقعا طرفداران و انتخاب کنندگان خود را سر پا نگه داریم.

"گونتر اوتینگر"، کمیسر اتحادیه اروپا از حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز گفت: دموکرات مسیحی ها در هامبورگ هیچ چشم اندازی را برای مشارک ارائه ندادند.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات به عنوان قدرتمندترین حزب شناخته شد و بر اساس نتایج اولیه در تمام هفده حوزه این انتخابات ایالتی پیروز میدان بود، البته این حزب اکثریت مطلق را به دست نیاورده و باید یک ائتلاف با یکی از احزاب تشکیل دهد.

کسب 15.9 درصد آراء در این انتخابات ایالتی نتیجه ای تلخ برای حزب دموکرات مسیحی بود. در اصلی ترین حوزه انتخاباتی هامبورگ این حزب 12.1 درصد آراء را بدست آورد و به عنوان نیروی دوم بعد از حزب سوسیال دموکرات با کسب 46.4 درصد آراء قرار گرفت که اختلاف کمی با حزب چپ (با کسب 12 درصد آراء) و سبزها با کسب 11.9 درصد آراء داشت.

در اصلی ترین حوزه انتخاباتی هامبورگ نیز حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان 6.9 درصد آراء و حزب دموکرات آزاد نیز 4.8 درصد آراء را بدست آورد.

نتیجه این انتخابات نشان می دهد که حزب ضد یوروی آلمان و حزب دموکرات آزاد صعود قابل توجهی را نسبت به انتخابات های قبلی تجربه کردند و انتخاب کنندگان دلسرد احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی را به سمت خود جذب کرده اند.

بر اساس اعلام کارشناسان میزان مشارکت شهروندان آلمانی در این دوره از انتخابات ایالتی هامبورگ کاهش چشمگیری داشته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: