جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
واکنش‌ جهانی به سربریدن 21 مصری

باشگاه خبرنگاران: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جنایت ضد انسانی گروه تروریستی تکفیری داعش علیه بیست و یک مسیحی قبطی مصری در لیبی را به شدت محکوم کرد.

"مرضیه افخم" با محکومیت این جنایات ادامه داد: عاملان این اقدام فجیع ، با تحریک احساسات مذهبـی ، قـومـی و طایـفه ای ، اهداف شومـی را همسـو بـا منـافـع رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به روابط پیروان ادیان بزرگ آسمانی و تخریب مناسبات کشورهای اسلامی دنبال می کنند .

افخم همچنین با ابراز همدردی با بستگان قربانیان و تسلیت به ملت و دولت جمهوری عربی مصر ، هوشیاری عمومی در تمامی سطوح در قبال توطئه ها و اقدامات مشکوک و پیامدهای خطرناک رشد افراط گرایی و تروریسم در منطقه را ضروری و مهم خواند .

دبیرکل اتحادیه عرب اقدام داعش را در سربریدن بیست و یک مسیحی مصری محکوم کرد.

کاخ سفید اقدام «بزدلانه و ددمنشانه» عناصر داعش را به اعدام ۲۱ شهروند مصری در لیبی به شدت محکوم کرد.

الازهر مصر اقدام عناصر وابسته به داعش را در سربریدن گروهی از قبطی های این کشور در لیبی اقدامی « وحشیانه و ددمنشانه » توصیف کرد که با هیچ دین و آیینی ارتباطی ندارد.

الازهر مصر در بیانیه ای اعلام کرد: « در نهایت حزن و تاسف باید اعلام کنیم که خبر مربوط به اقدام جنایتکارانه گروه تروریستی داعش به اعدام گروهی از شهروندان بی گناه مصری در لیبی را شنیدیم.»

در این بیانیه آمده است: « این اقدام وحشیانه هیچ ارتباطی با هیچ دین و آیینی ندارد و دور شأن انسان است.»

همچنین "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه نیز با محکوم کردن کشتار وحشیانه 21 مصری در لیبی توسط داعش گفت که فرانسه و هم پیمانان او مصمم به مبارزه با گروه های تروریستی هستند.

دفتر فرانسوا اولاند در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه این عملیات کشتار را محکوم می کند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: رئیس جمهوری فرانسه از کشیده شدن عملیات داعش به لیبی اظهار نگرانی می کند و بر عزم فرانسه و هم پیمانانش در مبارزه با این گروه تأکید دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه ای قتل ۲۱ قبطی مصری را محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد شدیدا این جنایت وحشیانه و شنیع علیه ۲۱ مسیحی مصری را در لیبی توسط گروهی وابسته به داعش محکوم می کند. این جنایت بار دیگر نشان دهنده ماهیت وحشیانه این گروه است، گروهی که مسئول کشتار و آزار هزاران نفر از پیروان ادیان، قومیت و ملیت های مختلف است و بدون توجه به ارزش های انسانی چنین اقداماتی انجام می دهد.»

این بیانیه می افزاید: «اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر بر این موضوع تأکید می کنند که باید داعش را شکست داد و تعصب، خشونت و تنفری که این گروه از آن حمایت می کند باید از بین برود.»

شورای وزیران عربستان سعودی نیز در بیانیه ای کشته شدن 21 مصری را به دست داعش محکوم کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان هم در بیانیه ای سر بریدن ۲۱ مسیحی مصری توسط تروریست های داعش در لیبی را محکوم کرد.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی داعش تاکید کرد: آنها(21 مسیحی مصری) تنها به خاطر مسیحی بودن ترور شدند. آنها فقط از حضرت مسیح کمک می خواستند.

پاپ فرانسیس افزود: این مهم نیست که آنها، کاتولیک، ارتدوکس، قبطی، و یا لوتری هستند بلکه مهم مسیحی بودن آنها است.


گردن زدن 21 مسیحی مصری به دست شاخه داعش درلیبی درروزیکشنبه (دیروز)با واکنش‌های گسترده روبرو شد.

قطر: این جنایت مخالف با اصول و ارزش‌های انسانی است

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی قطرقنا، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای این جنایت زشت را محکوم کرد و آن را تسلیت گفت. دراین بیانیه برهمبستگی دولت قطر با ملت مصر تاکید شد و دوحه  بر موضع خود برای نابودی تمامی اشکال خشونت تاکید کرد وجنایت داعش را مخالف با تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی خواند.

کویت: برای مبارزه علیه تروریسم آماده‌ایم

به گزارش کویت نیوز، صباح الاحمد جابر الصباح، امیرکویت و نواف الأحمد الجابر الصباح، ولی‌عهد در پیام‌های جداگانه به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهورمصر، ذبح 21 مسیحی مصری را تسلیت گفتند.

مقامات کویت ضمن محکوم کردن شدید این اقدام مذکوراعلام کردند این جنایت هیچ ارتباطی با ادیان ندارد و با عُرف و شرع مخالف است. امیر کویت بر موضع ثابت این کشور برای مقابله با تروریسم و ایستادن این کشور در کنار جامعه بین‌الملل در این زمینه تاکید کرد.

جهاد اسلامی فلسطین: این اقدام، جنایتی در حق اسلام است

براساس گزارش فلسطین الیوم، جهاد اسلامی فلسطین نیز این جنایت را محکوم واعلام کرد:این اقدام جنایتکارانه بدون شک قبل ازاینکه جنایتی درحق مسیحی‌های مصرباشد، جنایت درحق اسلام است.

این جنبش افزود:اسلام به دورازاینگونه اعمال زشت است و جنایات مذکور فقط به دنبال تخریب وجهه اسلام و مسلمانان درسرتاسر جهان است. جهاد اسلامی فلسطین این حادثه را به مصر و خانواده‌های مصیبت‌دیدگان تسلیت گفت.

 

حماس: این جنایت داعش، تجاوز به اعتقادات اسلام بود

جنبش حماس، با صدوربیانیه‌ای گردن زدن 21 مسیحی مصری به دست داعش درلیبی را محکوم کرد. پایگاه خبری صدای قدس، گزارش داد که حماس این اقدام را تجاوز به اعتقادات اسلامی و مهرورزی آن به شمار می‌آورد.

 

محمود عباس سه روز عزای عمومی اعلام کرد

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ذبح 21 مسیحی مصری به دست داعش را محکوم و سه روزعزای عمومی اعلام کرد. بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی صفا ،عباس گفت:این جنایت زشت داعش ماهیت این گروهک تروریستی را که تفاوتی میان اسلام و مسیحیت نمی‌گذارد و وجهه دین حنیف ما را تخریب می‌کند، بیش از پیش روشن‌تر کرد.

وی درادامه ضمن تسلیت واعلام حمایت ازعبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهورمصرتاکید کرد برای جلوگیری ازاین جنایات باید ائتلافی مشترک در سریعترین زمان ممکن علیه داعش تشکیل شود. محمودعباس همچنین به پاپ تواضرس دوم، رهبرکلیسای مسیحیان مصرنیزتسلیت گفت.

انصارالله یمن: داعش دنبال ضربه زدن به جایگاه حیاتی مصر در منطقه است

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، اعدام 21 شهروند قبطی مصر توسط تروریست‌های داعش را محکوم کرد. سخنگوی انصارالله یمن، با محکوم کردن این جنایت، گفت: این جنایت در راستای بدنام کردن اسلام و ضربه زدن به جایگاه حیاتی مصر درمنطقه صورت گرفته است.

وی درادامه ابرازامیدواری کرد، تا مصر ازاینگونه تجاوزات درامان باشد و ازالازهرخواست تا در راستای شناسایی نقش تمدن‌زای اسلام اقدام کند.

اعلام آمادگی مقامات امارات برای حمایت ازمصر مقابل داعش

بن زاید آل نهیان، رئیس امارات، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیرخارجه وشیخ محمد بن راشد، ولی‌عهد دبی درپیام‌هایی جداگانه ذبح 21 مسیحی مصری توسط داعش را به دولت این کشورتسلیت گفتند واعلام کردند امارات آمادگی دارد تمام امکاناتش را برای حمایت از مصر درریشه‌کن کردن تروریسم ارائه دهد.

مقامات اماراتی افزودند امنیت و آرامش لیبی و دور بودن آن را تروریسم، یک ضرورت بین‌المللی و عربی است و باعث تقویت امنیت دولت‌های همجوار آن خواهد شد.

لیبی: ائتلاف دفاعی عربی مشترک اجرایی شود

عبدالله الثنی، رئیس حکومت موقت لیبی این جنایت داعش را محکوم کرد و به مصر تسلیت گفت.

وی افزود: خواستار مداخله زمینی نیروهای خارجی در لیبی نیستیم و به شکل کامل با مصر برای مقابله با داعش هماهنگیم.

الثنی در ادامه بر تشکیل یک ائتلاف دفاعی عربی مشترک برای مبارزه با گروهک داعش تاکید کرد.

 

حضور السیسی و شیخ الازهر در کیسای سنت مارک برای عرض تسلیت

احمد الطیب، شیخ الازهر حضورا به کلیسای مسیحیان سنت مارک، مصر رفت تا این جنایت داعش را به پاپ تواضرس دوم، تسلیت بگوید.همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز امروز شخصا به این کلیسا رفت و جنایت مذکور را تسلیت گفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: