جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 بهمن 1393     
نخستین اسکنر-چاپگرسه‌بعدی/عکس

ایسنا: این چاپگر که Blacksmith Genesis نام دارد، به کاربرانی که فاقد دانش استفاده از نرم‌افزار سه‌بعدی هستند، امکان اسکن‌ هر جسم، سپس ویرایش‌کردن مدل دیجیتالی‌شده بر روی رایانه و در نهایت چاپ‌کردن آن را در شکل سه‌بعدی فراهم می‌کند.

چاپگر- اسکنر سه‌بعدی که توسط محققان شرکت Blacksmith Group وابسته به دانشگاه فناوری نانیانگ طراحی شده است، در یک محفظه آلومینومی مشکی‌رنگ جاسازی شده و نوعی فناوری های‌تک به شمار می‌آید که وزن آن شش کیلوگرم است. دستگاه مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی 5.08 سانتی‌متری، وای‌فای، خوانشگر یکپارچه‌شده کارت‌حافظه اس‌دی و اتصال یو‌اس‌بی‌ برای چاپ آنی است.
 


 

برخلاف چاپگرهای سه بعدی تجاری دیگر، این دستگاه از نوعی پلت‌فرم چرخان نوآورانه برای چاپ و اسکن بهره می‌برد و این پلت‌فرم به آن امکان اسکن‌گرفتن 360 درجه را می‌دهد. همچنین با استفاده از این پلتفرم، سامانه مزبور می‌تواند مولفه‌هایی تا حجم 6650 سانتی‌متر مکعب را چاپ کند و این حجم، دو برابر اندازه اقلام چاپ‌شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی با اندازه مشابه در بازار است.

این چاپگر دارای تفکیک‌پذیری 50 میکرومتر است و بازدهی آن در مقایسه با چاپگرهای سه‌بعدی فشرده دیگر دو برابر دقیق‌تر است. اسکن‌کردن از اشیا با دوربین پنج مگاپیکسلی این سامانه فقط شش دقیقه زمان می‌برد و این سرعت، دو برابر بیش از اسکنرهای سه‌بعدی موجود در بازار است.

چاپگر- اسکنر سه‌بعدی همچنین نخستین فناوری در نوع خود است که به دلیل داشتن دوربینی تعبیه‌شده‌، امکان نظارت زنده و شناسایی اشتباه به صورت خودکار را می‌دهد. این موضوع به کاربر امکان نظارت و کنترل بر فرآیند چاپ با استفاده از گوشی هوشمند از هر جای جهان توسط اینترنت را می‌دهد.

چاپگر- اسکنر Blacksmith Genesis که در کنفرانس سالانه انجمن پیشبرد علوم آمریکا (AAAS) رونمایی شد، در حال حاضر با قیمت 2200 دلار آماده فروش آنلاین است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: