جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 بهمن 1393     
آخرین جنایت بوکوحرام در نیجریه

ابنا: گروه تروریستی بوکوحرام که از آن به عنوان شاخه آفریقایی گروه داعش یاد می شود، در ادامه اقدامات غیر انسانی خود در حالی که نخستین حمله برون مرزی خود به کشور چاد را روز گذشته تجربه کرد، در کشور خود نیجریه نیز از شیوه آتش زدن عمومی منازل و مزارع روستائیان برای اجبار آنان به خروج از خانه و روستای خود استفاده می کند.

اعضای این گروه با حمله به شهر «دیندیکووا» از توابع استان «گومبه» نیجریه در شمال شرق این کشور در ساعات آغازین بامداد روز گذشته با حمله به نیروهای امنیتی در شهر ابتدا آنان را از میدان خارج کرده و پس از آن اقدام به آتش شدن تمام محلات و خانه های شهر کردند.

در این حمله عمومی به شهر که با قتل عام تعداد قابل توجهی از شهروندان همراه بوده است، تعداد بسیاری از شهروندان نیجریه ای نیز که هنوز آمار دقیقی از آنان در دست نیست، توسط بوکوحرام ربوده شدند.

فرمانداری شهر «دیندیکووا» با انتشار بیانیه ای از مردم خواسته است تا از خروج از خانه های خود خودداری کنند و از استقرار نیروهای تازه نفس ارتش و اعمال کنترل های شدید امنیتی در حومه این شهر خبر داد.

در این بیانیه آمده است: پس از حمله گسترده بوکوحرام به شهر، این گروه مورد هدف حمله هوایی ارتش نیجریه قرار گرفته است که در نتیجه آن مجبور به عقب نشنین از شهر شده است. اما هنوز از تعداد تلفاتی که در اثر این حمله به بوکوحرام تحمیل شده است، آمار دقیقی در دست نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: