جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
کنترل مرزهای شرقی به وسیله پهپاد

 فارس: اسدالله هادی نژاد در مورد آخرین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور گفت: اخیراً 100 کیلومتر جاده در مرزهای شرقی احداث و 4 گروهان نیز در این مرزها مستقر شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی پاسگاه و برجک با هزینه سنگین در مرزهای شرقی احداث شده که نشان از فعالیت مثبت نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در منطقه دارد.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد اینکه کدام نقطه از مرزهای شرقی کشور هنوز مسدود نشده است، گفت: از شمال هر چه به سمت جنوب می‌رویم نقاطی را می‌بینیم که هنوز مسدود نشده، مثلاً بین سراوان و چابهار به علت موانع فیزیکی سخت، کار انسداد انجام نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ها برای انسداد سراوان تا چابهار انجام شده، گفت: بودجه انسداد مرزها امسال صددرصد محقق شده و حتی با استفاده از ماشین‌آلاتی که دراختیار دستگاه‌های مختلف بوده، چندین برابر اعتبارات موانع در مرزهای شرقی ایجاد شده است.

هادی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا مرزبانی برای کنترل مرزهای کشور از بالن استفاده می‌کند یا خیر، گفت:‌ در این مورد اطلاعی ندارم، اما به طور قطع می‌دانم که مرزبانی توانایی کنترل مرزهای شرقی به وسیله پهپاد را دارد.

وی با اشاره به در اختیار داشتن پهپاد از سوی مرزبانی گفت: ما اکنون دقیق نمی‌دانیم که بیشتر مواد مخدر از کدام نقطه مرز عبور می کند، حقیقت این است که مسیر کاروان‌ها مسدود شده اما قاچاقچیان به صورت کوله‌باری و یا استفاده از منجنیق مواد خود را از عبور داده و به داخل کشور می‌آورند.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد تغییر مسیر حرکت قاچاقچیان به علت تشدید برخوردها در مرز شرقی ایران گفت: گزارشات UNODC نشان می‌دهد که 40 درصد قاچاق مواد مخدر به کشورهای شمالی افغانستان مانند تاجیکستان منتقل شده، همچنین بخشی نیز به جنوب و از طریق دریای عمان صورت می‌گیرد.

وی به تقویت مرز دریایی استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان اشاره کرد و گفت: تقویت مرزهای دریایی موجب شده که میزان کشفیات در این مرزها افزایش یافته و کشفیات در داخل استان‌ها به شدت پایین بیاید.

هادی‌نژاد همچنین به نصب دوربین های مداربسته در مرزهای شرقی اشاره کرد و گفت: چند صد کیلومتر فیبر نوری در مرز شرقی کشیده شده تا بتوانیم این مرزها را با استفاده از دوربین‌ها کنترل کنیم.

وی افزود: در ماه های اخیر به علت هماهنگی‌های اطلاعاتی که میان دستگاه‌های مختلف انجام شده، میزان کشفیات مواد مخدر سیر صعودی داشته، اما به هر حال باید گفت میزان واردات مواد مخدر به کشور و کشفیات آن به مانند سال گذشته است.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر به کشفیاتی در مرزهای غربی نیز اشاره کرد و گفت: حتی در هنگام خروج مواد مخدر از مرزهای غربی نیز ما کشفیاتی داشتیم و به طورکلی امسال هم عملیات‌های مبارزه با مواد مخدر و هم دستگیری‌های قاچاقچیان افزایش داشته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: