جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
دومین حمله مسلحانه دردانمارک/تصاویر

ابنا: تیراندازی در نزدیکی یک کنیسه یهودیان در کپنهاگ یک کشته و دو مجروح باقی گذاشته است.

این تیراندازی چند ساعت پس از حمله فردی نا‌شناس به یک کافه در همین شهر صورت گرفت که در آن یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.


 
در واقعه دوم، فردی که گلوله به سر او اصابت کرده بود کشته شده و دو مامور پلیس دانمارک از ناحیه دست و پا مجروح شده‌اند. فرد ضارب بنا به گزارش‌ها از محل گریخته است.

هنوز معلوم نیست که این تیراندازی با حمله‌ای که پیش‌تر در روز شنبه در یکی از کافه‌های پایتخت دانمارک صورت گرفت مرتبط باشد.


 
روز شنبه در حمله مردی مسلح به جلسه‌ای با موضوع کفرگویی و آزادی بیان که در یک کافه در شهر کپنهاگ برگزار می‌شد یک نفر کشته و سه مامور پلیس مجروح شدند.

«لارس ویلکس» کاریکاتوریست سوئدی و عامل کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) پیش‌تر نیز هدف سوء قصد بوده است پس از حمله در پیامی در توئیتر پیامی خبر سلامتی خود را منتشر کرد.


 
حمله دوم در نزدیکی کنیسه یهودیان واقع در یکی از خیابان‌های مرکزی کپنهاگ روی داده است که با محل حمله نخست حدود پنج کیلومتر فاصله دارد.

پلیس دانمارک با انتشار تصویری از فرد ضارب در حمله نخست، عملیات گسترده‌ای را برای یافتن او آغاز کرده است.


 
نخست وزیر دانمارک حمله امروز در کپنهاگ را که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه افسر پلیس انجامید، حمله‌ای با انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد.

«هله تورنینگ اشمیت» (Helle Thorning Schmidt) نخست وزیر دانمارک حملات مسلحانه در کپنهاگ را با انگیزه‌های سیاسی توصیف کرد و گفت: اکنون ما این اطمینان را داریم که این حمله‌ای با انگیزه سیاسی و از این رو، حمله‌ای تروریستی است.


 
وی ادامه داد ما اوضاع فعلی را کاملا جدی می‌گیرم. ما در سراسر کشور در آماده باش کامل هستیم.


 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: