جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 26 بهمن 1393     
کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک گامی موثر در حل مسئله ترافیک در تهران خواهد بود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : باید توسعه حمل و نقل عمومی و رعایت فرهنگ ترافیک با نظارت و همت نخبگان و مدیران شهری دنبال شود.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک در اسفند ماه امسال افزود : امروز موضوع ترافیک مساله مهمی در تهران و سایر کلان شهرها محسوب می شود بنابراین ضرورت دارد تا با تبادل نظر و استفاده از ايده‌هاي نوين متخصصان داخلی و خارجی و تجارب كاربردي و مديريت دانش ترافيك راهکاری برای رفع این مساله مهم کلان شهرها ، خصوصا شهر تهران تدوین و عملیاتی شود.

وی با اشاره به آثار مثبت برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک در حل موضوع ترافیک در تهران تصریح کرد : مسلما برگزاری این گونه همایش ها و اصولا هر اقدامی علمی در این راستا می تواند در این رفع معضلات و مشکلات مربوط به ترافیک ، اموزش ترافیک و مدیریت و فرهنگ سازی در این بخش نقش مهم و موثری داشته باشد.

وی اظهار داشت : قطعا این گونه حرکت های هدفمند می تواند به مسیر مطالعه و تحقیق و فعالیت های علمی بر روی مساله ترافیک کمک نماید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : مساله ترافیک و مهندسی در این بخش از موضوعات علمی و تخصصی است و نیازمند بررسی های دقیق و کارشناسی است بنابراین برگزاری این نوع همایش ها و کنفرانس در سطح بین المللی می تواند گام موثری در این راستا باشد.

محجوب خاطر نشان کرد : قطعا با بررسی غیر کارشناسی نمی توان مسائلی چون ترافیک و توسعه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها را حل نمود.

به گزارش شهرداری نیوز ،چهاردهمین كنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک قرار است پنجم و ششم اسفند ماه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد تهران برگزار شود.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک که با هدف زمينه‌سازي جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل و نقل با بخش‌هاي دانشگاهي و پژوهشي داخلي و خارجي و ايجاد شرايط مناسب براي ارائه ايده‌هاي نوين، تجارب كاربردي و مديريت دانش ترافيك برگزار می شود دارای 12 محور اصلی از جمله حمل و نقل همگاني، سيستم‌هاي حمل و نقل هوشمند، برنامه‌ريزي حمل و نقل و شهرسازي، ايمني ترافيك، حمل و نقل و توسعه پايدار، مهندسي ترافيك، اقتصاد حمل و نقل، مديريت سيستم‌هاي حمل و نقل و ترافيك، آموزش‌ ترافيك، قوانين و مقررات و مديريت يكپارچه ترافيك، حمل و نقل غير موتوري و طراحي هندسي معابر است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: