جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 ارديبهشت 1393     
کفاشیان:من نگران رتبه اول ایران هستم

 
 
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ‌از روزی که در فدراسیون شروع به کار کردیم سختی زیاد کشیدیم و با بدهکاری جلو رفتیم.
فارس: علی کفاشیان در برنامه زاویه درباره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و عدم حضور چند بازیکن در اردوی تیم ملی گفت: علاوه بر آمادگی تیم ملی برای جام جهانی برنامه لیگ قهرمانان آسیا را داشتیم که باید در آن شرکت می‌کردیم. از تیم‌های شرکت‌کننده فقط فولاد به مرحله بعد راه یافته بنابراین بعد از پایان اردوی آفریقا بازیکنان برای اردوی اتریش تکمیل خواهند شد.

وی در مورد همکاری خوب فرکی با تیم ملی اظهار داشت: فرکی بازیکنانش را به تیم ملی داد اما هنگامی که کی‌روش دید دو باشگاه بازیکن ندادند به بازیکنان فولاد هم گفت که به باشگاه خودشان بروند تا شرایط برای همه یکسان باشد. حالا اینکه کی‌روش بازیکنان فولاد را با توجه به صعود این تیم به مرحله بعد بخواهد یا نه، باید با فرکی صحبت کند. اردوی اصلی ما اردوی اتریش است که روی آن حساب می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازی‌هایی که در آفریقای جنوبی برگزار شد و بازگشت زودتر از موعد ملی‌پوشان به ایران، تصریح کرد: بازی‌های دوستانه صرفا نتیجه برای ما مهم نبود. می‌خواستیم تیم آماده شود و کی‌روش هم نقاط ضعف را بگوید. درباره بازگشت ملی‌پوشان هم باید ببینم کادر تشخیص داد چند روز اردو در تهران باشد تا بعد از آن برای اردوی اتریش آماده شوند. شاید کادر تشخیص داده اردو اینجا باشد، بهتر است. در این 40 روز باقیمانده هم ملی‌پوشان باید همه چیز را فراموش کنند و برای جام جهانی آماده شوند.

* تغییر بازی ایران و موزامبیک به درخواست هر دو تیم بود

کفاشیان درباره تغییر زمان بازی ایران و موزامبیک اظهار داشت: زمانی که قرار بود بازی کنیم فکر می‌کنم موزامبیک بازی‌های باشگاهی داشت. به همین دلیل تفاهم هر دو باشگاه بود که خواستند زمان آن را تغییر دهند. کی‌روش با آفریقای جنوبی آشناست و خودش در این چند سال که مربی بوده محل تمرینات را خودش انتخاب کرده است. چون خیلی حساس است و دقت خاصی دارد محل اردوی تیم ملی را تغییر داد. اما مسئله این است که بازیکنان اصلی همه برای اردوی بعد جمع می‌شوند و کی‌روش باید تیم را ببندد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا به اردوی آفریقای جنوبی خبرنگار نبردید و کی‌روش گفته که چرا هیچ خبرنگاری حضور ندارد، عنوان کرد: از خبرنگاران کسی نخواست به این اردو برود. البته تیم ما ناقص رفت و مورد خاصی نبود. بچه‌ها هم هستند و مطالب را می‌نویسند. نیاز ندیدیم مدیر رسانه‌ای مان هم برود البته شاید اگر خبرنگاران می‌رفتند کی‌روش می‌گفت چرا هستند.

* دخالت در کار کی‌روش نمی‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه مردم علاقمند هستند کریمی و رحمتی در تیم ملی حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: من خودم تخصصی در فوتبال ندارم اما اگر هم داشته باشم در کار سرمربی دخالت نمی‌کنم. من در دو میدانی کار می‌کردم اما یک بار به سرمربی نگفتم چه کسی را به تیم ملی ببرد. ما کمیته فنی داریم که نظارت می‌کند. کی‌روش از زمانی که در تیم ملی تغییرات داد دخالت خاصی نداشت. اگر حتی کسی چیزی به او گفته ناراحت هم شده است. یک بار یکی از بازیکنان گل‌های خوبی می‌زد به کی‌روش گفتیم چرا او را دعوت نمی‌کنی او مدارکی به ما نشان داد که درباره بازیکنان بود و می‌گفت از اول تا آخر همه چیز را می‌بیند بعد انتخاب می‌کند. ممکن است مردم با برخی لژیونرها مخالف باشند اما ما دخالتی نمی‌کنیم.

کفاشیان درباره عملکرد تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فوتبال یک خانواده است. باشگاه‌ها جدا از تیم ملی نیستند و پایه‌های تیم ملی را می‌سازند. من نگران رتبه اول آسیا هستم. ما در تمام این مدت فقط دو بار قهرمان جام باشگاه‌ها شدیم اما الان بسیاری از کشورها با برنامه تدارکاتی خوب و بازیکنان قوی عملکرد بهتری داشته‌اند. ما در مدیریت باشگاه‌ها و جابجایی‌ها مشکل داشتیم اما می‌بینید فولاد مدیریت باثبات داشته، چند سال کار پایه کرده و حالا نتیجه دیده است. بحث دیگر مالی است که باشگاه‌ها برای جذب بازیکن داخلی و خارجی مشکل دارند. استقلال در نیم فصل دوم سه چهار بازیکن خود را به دلیل مسائل مالی از دست داد.

وی ادامه داد: الان همه به این چسبیده‌اند که بازیکنان زیاد پول گرفته‌اند. درست است اما مهمترین بحثی که آسیا به ما امتیاز می‌دهد بحث فنی است. اگر به بحث فنی نپردازیم سهمیه ما کم می‌شود. بنابراین لازم است تیم‌ها از نظر کیفی بهتر شوند. بازیکنان خوب بگیرند البته باید پول آنها را هم بدهند تا تیم‌های ملی هم قوی‌تر شوند.

* پول سرمربی را ندادند و هزینه دلار هم سه برابر شد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره تمدید قرارداد کی‌روش خاطرنشان کرد:‌از روزی که در فدراسیون شروع به کار کردیم سختی زیاد کشیدیم و با بدهکاری جلو رفتیم. برای جذب بهترین مربی در فوتبال با سازمان تربیت‌بدنی وقت صحبت کردیم. گفتند مشکلی نیست و همه هزینه‌ها را می‌دهیم اما نه تنها ندادند بلکه هزینه دلار سه برابر شد. ما شاید بتوانیم برای یک سال دیگر با کی‌روش قراردادمان را تمدید کنیم اما برای سال‌های بعد به مشکل می‌خوریم. اگر وزارت بخواهد پول کی‌روش را بدهد، قبول می‌کنیم اما این طور نباشد ترجیح می‌دهیم مربی ارزان‌تر بگیریم.الان هم کی‌روش از ما دلخور است چون هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. البته حمایت‌های خوبی از وزارت ورزش شده است ما هم امیدواریم صحنه‌هایی که خداداد عزیزی و استیلی خلق کرده‌اند دوباره تکرار شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: