جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
انزوای اردوغان شروع شده است

مهر: روزرنامه تودی زمان چاپ ترکیه در مطلبی با اشاره به استعفای رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با وجود نارضایتی رئیس جمهور این کشور، استعفای وی را نشانه آغاز انزوای «رجب طیب اردوغان» خواند.

نویسنده با اشاره به ناتمام گذاشتن دیدار رجب طیب اردوغان از مکزیک و برگشت سریع وی ترکیه می نویسد: اردوغان که 12 سال رئیس حزب حاکم بوده و اخیرا هم رئیس جمهور ترکیه شده است با برگشت سریع از مکزیک سعی کرد تا یادآوری کند که چه کسی رئیس است تا اوضاع را تحت کنترل خود بگیرد. به گفته آتیلا کارت معاون حزب جمهوری خلق برگشت زودهنگام اردوغان از مکزیک با خواسته های وی از حزب عدالت و توسعه ارتباط مستقیم دارد.

به گفته آتیلا کارت ، برگشت اردوغان واکنشی به آنچه که از سوی مخالفان وی در حزب حاکم می گذرد است و وی از این مسئله احساس ناراحتی می کند.

این سیاستمدار مخالف دولت ترکیه با اشاره به استعفای هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه با وجود مخالفت رجب طیب اردوغان که از نزدیکان وی بوده است و همچنین حمایت احود داوود اوغلو نخست وزیر این کشور از استعفای فیدان گفت: شکاف در درون حزب حاکم عدالت و توسعه آغاز شده است و اردوغان روز به روز منزوی تر خواهد شد.

به نوشته روزنامه طرف چاپ ترکیه ، هاکان فیدان الان دیگر در تیم داوود اوغلو است و نه اردوغان و احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه چهره پشت پرده استعفای هاکان فیدان است ، هاکان فیدانی که اردوغان روزی وی را «رازدار» خود خوانده بود.

رئیس سازمان ملی اطلاعات ترکیه با هدف شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور از سمت خود استعفا داد امری که اردوغان قبل از آغاز سفر خود به آمریکای لاتین مخالفت خود را با آن عنوان کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: