جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
بحث کمبود پلاک برای شهر تهران مطرح نیست

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز تعویض پلاک گفت: افزایش میزان ساعات کار این مراکز در اسفند به ۳ دهه تقسیم می‌شود.

سردار سرتیپ اسکندر مومنی در نشست خبری  افزود: در 10 روز نخست، ساعات خدمات رسانی مراکز شماره گذاری از 7 تا 17 ، در دهه دوم از 7 تا 19 و در دهه سوم از 7 تا 22 خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی در دو مرحله اجرا می‌شود، افزود: مرحله نخست  از  اسفند در کلانشهرها و شهرها با افزایش حضور گشت های پلیس برای روان شدن ترافیک به ویژه در مراکز خرید اجرا می شود و طرح نوروزی اصلی نیز از 25 اسفند تا اواسط فروردین سال آینده خواهد بود.

 وی در این باره که ممکن است شماره گذاری خودروها با کمبود پلاک های فعلی روبرو شود، گفت: برای یکی دو دهه آینده مشکلی درخصوص شماره گذاری نخواهیم داشت و برای تهران نیز در صورت کمبود از ایران 10 ، ایران 20 و ایران 30 و به بالا استفاده می‌شود.

کف  استانداردهای آلایندگی یورو ۳ و ۴

سردار مومنی در خصوص رعایت استانداردهای آلایندگی افزود: کف استانداردها درحال حاضر باید یورو 3 و یورو 4  باشد و باید به سمت یورو 5 برویم.

وی گفت: اگر طرحی در شهرها و استان‌ها برای آلودگی هوا مصوب می شود باید مراحل قانونی خود را طی کند تا پلیس بتواند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس راهور ناجا در خصوص سامانه راهور 120 و پرداخت جریمه ها، افزود: در حال حاضر شهروندان می توانند از طریق این سامانه ، قبض های جریمه‌ای را که از طریق دوربین و کامپیوترهای دستی ثبت شده است پرداخت کنند.

سردار مومنی درخصوص متمرکزشدن نیروهای امدادی در مواقع حوادث گفت: متاسفانه در سطح جاده ها در امدادرسانی مشکلاتی داریم و باید سازمان های امداد و نجات از جمله آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر  به صورت متمرکز اقدام کنند و همه در قالب یک تیم دیده شود.

وی در خصوص معاینه فنی خودروها نیز افزود: متاسفانه هنوز در موضوع معاینه فنی به صورت یکپارچه و با یک مدیریت واحد در کشور عمل نمی شود و باید ساختار یکپارچه ای در این زمینه به وجود آید و یک متولی در درون و برون شهرها این موضوع را برعهده گیرد.

کاهش تلفات حوادث رانندگی

رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش ۶،۵ درصد تلفات رانندگی گفت: تلفات تصادفات امسال در مقایسه با سال گذشته هزار و ۱۳ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته همکاری بسیار خوبی را مردم و سایر دستگاه های متولی در امر ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای داشته اند، افزود: بیشترین کاهش تصادفات در امسال در استان های مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران و فارس بوده و بیشترین افزایش و تصادفات مربوط به سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، تهران شرق و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

برنامه ریزی برای کاهش تلفات سوانح رانندگی

رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بر اساس طرح کاهش سوانح و حوادث و با برنامه ریزی های پیش بینی شده درصددیم، میزان کشته ها در پایان سال 95 به 14 هزار نفر کاهش یابد.

به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 6 و نیم کشته

سردار سرتیپ اسکندر مومنی در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 6 و نیم کشته داریم، افزود: این میزان در پایان سال 95 باید به 4 نفر کاهش یابد.

وی گفت: پارسال، تعداد کشته ها 18 هزار نفر بود و امسال به 17 هزار نفر رسید و در سال 95 باید به 14 هزار نفر کاهش یابد.

تعویض پلاک غیرحضوری / آزمون متمرکز آیین نامه

سردار مومنی با بیان اینکه پلیس راهور دو طرح را در دست بررسی و مطالعه دارد، افزود: نخست تعویض پلاک به صورت غیرحضوری است که باید تا سال 95 عملیاتی شود و دوم آزمون متمرکز آیین نامه در سراسر کشور در سال چند بار برگزار و در سال 94 عملیاتی شود.

وی گفت: از دهه فجر امسال نیز خودروهای تولیدی که استانداردهای لازم را رعایت کرده باشند با مدل 94 شماره گذاری خواهد شد.

رئیس پلیس راهور افزود: شماره گذاری اتوبوس اسکانیا نیز همچنان متوقف است و مسئولان تولیدکننده درحال رفع نواقص آن هستند اما هنوز به استاندارد لازم نرسیده است.

وانت پیکان به موزه می رود

سردار مومنی در خصوص شماره گذاری خودروی پیکان وانت گفت: امسال آخرین سال شماره گذاری خودروی پیکان وانت است و از پایان سال به موزه می رود و به هیچ وجه مردم برای سال آینده خودروی وانت پیکان پیش خرید نکنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: