جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 ارديبهشت 1393     
هماهنگی میان شهرداری و دولت در نوسازی بافت های فرسوده

تشکیل ستاد نوسازی و احیاء بافت های فرسوده در سطح مناطق

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از هماهنگی میان شهرداری و دولت خبر داد و گفت : فاصله میان دولت ها و شهرداری ها و نبود هماهنگی های لازم میان این دو نهاد بحثی است تاریخی که از سالهای قبل وجود داشته است ، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای هماهنگی میان دولت، شهرداری، تشکل های ملی، اجتماعی، فرهنگی و پتانسیل های سرمایه گذاری در ساخت و ساز فراهم شده است.

عباداله فتح الهی با بیان این که نوسازی بافت های فرسوده از منظر آرمانی، واقعیت های شهری، مدیریتی، بحران های اجتماعی و ... به نقطه ای رسیده است که نیازمند تلاش و کوشش ویژه و متفاوت با گذشته است ، گفت : مدیریت جهادی به معنای دستیابی به حداکثرهای قابل دسترسی با استفاده از حداقل های ممکن است و سازمان نوسازی شهر تهران در این راستا تلاش می کند با بسیج امکانات، منابع، رویکردها و پتانسیل ها در سه سطح ملی، هیأت رئیسه شهرداری تهران و مناطق به این مهم دست یابد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از هماهنگی میان شهرداری و دولت خبر داد و افزود : فاصله میان دولت ها و شهرداری ها و نبود هماهنگی های لازم میان این دو نهاد بحثی است تاریخی که از سالهای قبل وجود داشته است ، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته زیرساخت های لازم برای هماهنگی میان دولت، شهرداری، تشکل های ملی، اجتماعی، فرهنگی و پتانسیل های سرمایه گذاری در ساخت و ساز فراهم شده است.

فتح الهی با اشاره به حضور معاون محترم وزیر مسکن و شهرسازی در هیأت رئیسه شهرداری تهران گفت: ورود دولت به عرصه نوسازی بافت های فرسوده و توسعه فعالیت ها در این زمینه علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و ... می تواند بستر مناسب را جهت مشارکت مردم و رونق ساخت و سازها در بافت های فرسوده فراهم آورد.

وی علت ایجاد سازمان ها و شرکت ها در شهرداری تهران را تسهیل گری در امور شهرداری ها دانست و عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران رقیب هیچ معاونت یا منطقه ای درون شهرداری نیست بلکه ستادی جهت هماهنگی، پشتیبانی، برنامه ریزی و رفع مشکلات است .

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر نقش دفاتر خدمات نوسازی در ایجاد ارتباط با شهرداری های مناطق، تصریح کرد: نخبگان شهر در دفاتر خدمات نوسازی هستند تا بتوانند تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهر  را در راستای نوسازی بافت های فرسوده بسیج کنند.

وی دفاتر خدمات نوسازی را سفیران نوسازی، آگاهی بخشی و معرفت بخشی دانست و اظهار کرد: ستاد نوسازی و احیاء بافت های فرسوده در سطح مناطق شهرداری تهران با مسئولیت شهردار منطقه و دبیری معاون شهرسازی و معماری فعال خواهند شد و مغزافزاری این ستاد بر عهده دفاتر خدمات نوسازی است.

فتح الهی با اعلام این که توسعه حوزه تأثیرگذاری به معنای توسعه ساختاری نخواهد بود، تأکید کرد: در سال 93 نباید هیچ نقطه ای از شهر که دارای بافت فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری است از حوزه نفوذ دفاتر خدمات نوسازی خارج باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: