جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
بروز بحران کمبود «انتحاری» در «داعش»

فارس: جدیدترین گزارش‌های رسیده از شهر «رقه»، در شمال سوریه و به عنوان پایگاه گروه تروریستی تکفیری «داعش» در استان سوریه تاکید می‌کند، پس از جدا شدن و فرار ده‌ها عنصر تکفیری این گروه، داعشهم اکنون با کمبود انتحاری مواجه شده و هم اکنون نبود عنصر انتحاری به بحرانی در این گروه تروریستی تکفیری تبدیل شده است.

منابع نزدیک به داعش در این خصوص تصریح می‌کنند که جدای از فرار عناصر تکفیری و جدا شدن آنها از داعش، هم اکنون این گروه دیگر همچون گذشته نمی‌تواند، عناصر خود را توجیه و قانع کند تا در عملیات‌های انتحاری شرکت کنند.

براساس اظهارات این منابع، هم اکنون گروهی که عناصر انتحاری داعش را در برمی‌گیرد و به گروه «کتیبه شهدا» معروف است، با کمبود عنصر انتحاری مواجه است و خبرهایی مبنی بر تمرد و اعتراض‌ عناصر موجود در این گروه، به ویژه عناصر تروریستی تکفیری خارجی به گوش می‌رسد که ضربه‌ای مهلک بر پیکره داعش به شمار می‌آید.   

منابع محلی در شهر رقه نیز اظهار داشته‌‌اند که هم اکنون اوضاع داعش در شهر بسیار بحرانی است، چراکه این گروه تکفیری طی روزها و هفته‌های اخیر شاهد جدایی و فرار تعداد زیادی از عناصر خود به ویژه در صفوف انتحاری‌های خود بوده است که ضربه‌ای بزرگ به پیکره این گروه است.

این منابع افزودند: عناصری که از داعش جدا شده و فرار می‌کنند، در صورت دستگیری توسط گروه، اعدام می‌شوند و برای مقابله با این پدیده، داعش اقدام به ایجاد موانع ایست و بازرسی در مسیرها و جاده‌های خروجی رقه کرده و عناصر خود را که تحت عناوین انجام ماموریت قصد خروج از رقه را دارند، به شدت و دقت بسیار مورد بازجویی و بازرسی قرار می‌دهد.

منابع مذکور توضیح دادند که سرکردگان داعش اغلب تکفیری‌های خارجی را برای انجام عملیات‌های انتحاری انتخاب می‌کنند، چون افرادی زود باورتر و ساده لوح‌تر از دیگر عناصر داعش هستند و دارای تجربه و مهارت نظامی خاصی نیستند و از آنجا که انجام عملیات انتحاری به تخصص نظامی نیازمند نیست، بنابراین به محض پیوستن به صفوف داعش جذب «کتیبه شهدا» این گروه تکفیری می‌شوند.

این منابع همچنین تاکید کردند که پس از شکست داعش در شهر کُردنشین «عین العرب» یا همان «کوبانی»،‌ در ریف شمالی حلب، واقع در شمال سوریه، این گروه تروریستی تکفیری در بحران بسر می‌برد.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد، عناصر داعش در مناطق اطراف عین العرب از دستورات سرکردگان و فرماندهان خود همانند گذشته تبعیت نمی‌کنند و از این بیم دارند که بدست مبارزان کُرد به قتل برسند.

این گزارش‌ها تاکید می‌کند که متزلزل شدن عزم و اراده عناصر داعش در جنگیدن برای تصرف شهر عین العرب سرانجام موجب شکست این گروه تروریستی تکفیری نه تنها در این شهر که در مناطق اطراف آن و دیگر مناطق شمال سوریه شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: