جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 بهمن 1393     
گزینه های موثر در تحقق اهداف توسعه صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت :  در صورتی که خودروسازان داخلی در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق عمل نمایند قطعا این مساله در تولید شرکتها تاثیر گذاشته و موجب داخلی حضور پر رنگ تر شرکتها در بازار های جهانی خواهد شد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود : البته تا هنگامی که صنعت خودرو با مشکلاتی در تامین قطعات و نقدینگی مواجه است و ناگزیر به پرداخت هزینه های زیادی در این راستا است طبعا نمی توان امیدی به تحقق اهداف توسعه صنعت خودرو و رشد کیفی و جذب سرمایه گذار خارجی در این حوزه را داشت.

وی اظهار داشت : تا زمانی که صنعت خودرو ایران مشکل نقدینگی و تامین مالی دارد و هزینه زیادی متوجه شرکتهای خودروساز است نمی توان امید زیادی به تحقق اهداف توسعه صنعت خودرو داشت.

وی تصریح کرد : هر چند خودروسازان داخلی در  چند سال اخیر اقدامات موثری  را در صنعت خودرو انجام داده اند و به لحاظ کمی رشد خوبی در صنعت خودرو صورت گرفته اما تا دست یابی به رشد کیفی در صنعت خودرو و قطعات همچنان راه زیادی باقی مانده است.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط و فضای  حاکم بر تولید و صنعت کشور گفت : در حال حاضر شرایط خوبی در صنعت و تولید کشور وجود ندارد بنابراین تا هنگامی که فرهنگ ضد  تولید و صنعت خصوصا صنعت خودرو در کشور حاکم است مسلما چنین رویکردی محقق نخواهد شد.

ندیمی همچنین با اشاره به اهمیت کیفیت تولیدات خودروسازان در داخل و خارج از کشور تاکید کرد : امروز کیفیت موضوع مهمی است به طوری که در صورت رفع انحصار در تولید ، تمایل به این تولیدات به حداقل خواهد رسید بنابراین با ارتقاء کیفیتی در صنعت خودرو باید رویکرد به خرید تولیدات داخلی را افزایش داد.

وی در ادامه قیمت تولید را موضوع مهمی در رسیدن به اهداف صنعت خودرو اعلام کرد و خاطر نشان کرد : باید قیمت خودروهای داخلی متناسب با توان مالی مردم محاسبه شود در حالی که شرایط کنونی قیمت گذاری به هیچ وجه نشان از این مساله نیست .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: