جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 بهمن 1393     
تعیین سقف حقوق مشاغل تخصصی

فارس: با تصویب هیأت وزیران، سقف فوق‌العاده ویژه قابل پرداخت به کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل زیر نظر رئیس‌جمهور تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، با تصویب هیأت وزیران، سقف فوق‌العاده ویژه قابل پرداخت به کارکنان ستادی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل زیر نظر رئیس جمهور تعیین شد.

متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

1- برقراری فوق العاده ویژه مشاغل تخصصی موضوع بند(10) ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان ستادی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل زیر نظر رئیس جمهور که انجام فعالیت و وظایف تخصصی، ستادی، تحقیقاتی و حساس را به عهده دارند برای حداکثر بیست و پنج درصد از مشاغل که واجد شرایط و ویژگی های مصرح در بند مذکور است و با احتساب مشاغلی که قبلا به تصویب هیئت وزیران رسیده است، متناسب با کارایی و اثربخشی کارکنان ستادی دستگاههای مشمول، حداکثر تا سی و پنج درصد حقوق و فوق العاده های مستمر، مشروط به وجود اعتبار و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به نحوی که متوسط پرداختی به کارکنان آن دستگاه از شصت درصد سقف تعیین شده تجاوز ننماید، مجاز است.

2- سازمان های ستادی که حیطه وظایف و ماموریت آنها در گستره ملی است با تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی فرایند مذکور مشمول این تصویب نامه می شوند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور مصوبه فوق را در تاریخ 15/11/1393 برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.

در بند (10) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است:

فوق‌العاده ویژه در موارد خاص با توجه به عواملی از قبیل بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیتها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیأت وزیران امتیاز ویژه‌ای برای حداکثر(25%) از مشاغل، در برخی از دستگاههای اجرائی تا (50%) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر مذکور در این فصل در نظر گرفته خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: