جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 بهمن 1393     
دومین کارخانه زباله سوز کشور در سال جاری راه اندازی می‌شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از راه اندازی دومین کارخانه زباله سوز کشور در استان مازندران خبر داد.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز کشور  که دیروز(دوشنبه) با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری برگزار شد، با بیان اینکه کارآمدی یکی از آ‌زمون‌ها و اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مردم جامعه ما نیازمند آزادی و رسیدن به یک زندگی بهتر هستند.

وی با اشاره به افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز کشور افزود: به طور حتم در تمامی کلان‌شهرهای ایران نیازمند استفاده از فناوری اینچنینی هستیم بطوری که مقرر شده دومین کارخانه زباله سوز کشور در استان مازندران شهر ساری راه اندازی شود.

ابتکار با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم جامعه ما معضلات زیست محیطی است، گفت: با مدیریت شهری به راحتی می‌توانیم در خصوص رفع این معضلات گام برداریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از پسماندهای شهری با مشارکت مردم و تفکیک از مبدا ارزش اقتصادی دارند، افزود: پسماند در دنیا به عنوان یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و می توان با فناوری‌های نوین آن‌ها را به چرخه اقتصاد کشوری بازگشت داد.

ابتکار با بیان اینکه کشور و شهرداری‌ها از  دوره سوم خود برنامه مدیریت پسماند را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: ما در دولت تکلیف کردیم که شهرداری‌های کشور برنامه مدیریت پسماند خود را ارائه دهند و نسبت به اجرای آن و تامین اعتبار لازم اقدام کنند به این دلیل که این جزء برنامه‌های است که  محیط زیست با وزارت کشور آن را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه معضل ما در برخی از شهرها مشکلات زیست محیطی است، تصریح کرد: در بسیاری از شهرها مانند گیلان، مازندران،  تهران، شیراز و... برنامه‌های موفق مدیریت پسماند در حال اجرا است که هنوز تا رسیدن به شاخص‌های مورد نیاز راه فراوانی داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان  اینکه یکی از مسائل کلیدی مدیریت پسماند، مسئله توجه  اقتصادی در تولید برق است تصریح کرد: دولت قول داده که خریداری برق با قیمت‌های قابل قبول باشد و با صندوق‌ توسعه ملی بر اساس تکلیف بودجه نیز اقدامات بسیاری انجام شده است،  کاهش آلودگی هوا از جمله این فعالیت‌ها است.

ابتکار ادامه داد:‌خروجی زباله اگر در مجاورت فضای شهری قرار گیرد باید از استاندارد بالایی برخوردار باشد و اتاق کنترل با پایش بر خط خروجی‌ها از تکالیف تصریح شده در قوانین است.

وی تاکید کرد: یکی از کاربردهای زباله سوزها استفاده از مواد پلاستیکی است که باید با آموزش آن را حل کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه برای پسماندهای بیمارستانی باید از ساز و کارهای  مشابهی استفاده شود افزود: معضل پسماندهای بیمارستانی باید در شهرها حل شود و سازمان حفاظت محیط زیست کشور به طور جدی از این برنامه‌ها حمایت می‌کند.

ابتکار در پایان افزود: باید به شوراها و شهرداری‌ها کمک کرد تا ارتقای استاندارد در شهرهای بزرگ را داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: