جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور

مهر: مطابق مصوبه سومين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو (مورخ 23 مهر 93) و در راستاي اجراي ماده 5 قانون سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور ميزان تأثير سابقه تحصيلي براي داوطلبان مشمول سابقه تحصيلي در آزمون سراسري سال 1394 حداكثر 25 درصد و با تأثير قطعي است.

دانشگاه آزاد آزمون جداگانه ندارد

بر اساس اولين مصوبه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو (مورخ 6 آذر 92) ثبت نام و پذيرش رشته محل هاي آزموني دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی 95 - 94 از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام خواهد گرفت و دانشگاه آزاد اسلامي براي اين سال تحصيلي ثبت نام و آزمون مجزايي نخواهد داشت.

داوطلبان علاقه مند به تحصيل در رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي، لازم است در آزمون سراسري سال 1394 ثبت نام و در تاريخ مقرر در آزمون شركت کنند.

دارا بودن مدرك پيش دانشگاهي و يا اخذ مدرك پيش دانشگاهي حداكثر تا تاريخ 31 شهریور ماه 94 و يا دارا بودن ديپلم نظام قديم و یا مدرك كارداني (فوق ديپلم ) براي كليه داوطلبان الزامي است.

ممنوعیت شرکت دارندگان دیپلم فنی حرفه ای

دارندگان ديپلم فني و حرفه اي و كاردانش كه فاقد مدرك پيش دانشگاهي و يا مدرك كارداني هستند حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1394 را ندارند و در صورت شركت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اينكه سوابق تحصيلي ديپلم هاي شاخه نظري (نظام سالي واحدي) شامل رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه از سال 1384 به بعد (سال 1384 تا سال 1393)، ديپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان براي ثبت نام در آزمون، پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسري سال 1394 و انتخاب يكي از گزينه ها به شرح ذيل با توجه به سال اخذ مدرك ديپلم خود، وارد محيط ثبت نام مي شوند.

الزام دریافت کد  12 رقمی برای مشمولان سوابق تحصیلی

داوطلب مشخص می کند که ديپلمه سال 1384 و بعد از آن در رشته هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي است یا ديپلمه سال 1383 و قبل از آن و يا داراي ديپلم رشته هايي غير از رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي.

آن دسته از ديپلمه هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي كه ديپلم خود را طي سا ل هاي 1384 تا 1393 اخذ کرده اند و يك يا چند درس آنها به صورت نهايي و سراسري برگزار شده، مشمول سوابق تحصيلي بوده و سوابق تحصيلي موجود به ميزان 25 درصد و بصورت تأثير قطعي لحاظ خواهد شد.

در نهایت افراد باید کد سوابق تحصیلی 12 رقمی را دریافت کنند.

هشدار به استفاده کنندگان از کافی نت برای ثبت نام در کنکور سراسری

به دلیل اینکه اغلب داوطلبان ثبت نام خود را از طريق مراجعه به كافي نت ها انجام مي دهند، رعايت موارد به شرح ذيل در زمان ثبت نام از سوي داوطلبان الزامي است. قبل از مراجعه به كافي نت، نسبت به تكميل پيش نويس تقاضانامه، تهيه فايل عكس با رعايت توضيحات داده شده در بند (ج) صفحه ( 15 ) دفترچه و درج نام و نام خانوادگي خود بر روي كارت هاي اعتباري اقدام کنند.

در زمان ورود اطلاعات حضور داوطلب براي كنترل اطلاعات و عكس، الزامي است و قبل از تاييد نهايي، اطلاعات بايد از سوی داوطلب كنترل و در صورت نياز به اصلاح، اقدام لازم در اين خصوص صورت پذيرد و در پايان ثبت نام تهيه يك برگ پرينت اطلاعات براي كنترل و نگهداري در پرونده شخصي داوطلب الزامي است.

در پايان مراحل ثبت نام اينترنتي، دريافت شماره پرونده 7 رقمي و كد پيگيري 16 رقمي از سيستم الزامي است عدم دريافت شماره پرونده و كد پيگيري به منزله عدم ثبت نام نهايي و كامل داوطلبان است.

داوطلبان باید اطلاعات كارت و يا كارت هاي اعتباري را تا پايان كليه مراحل آزمون (پائيز سال 1394) نزد خود نگهداري کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: