جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
پسری که پدرش را تکفیر کرد!

العالم: یک تبعه سعودی که از گروه تروریستی داعش جدا شده است، با اشاره به تلاش این گروه جهت جذب جوانان تأکید کرد که یکی از این تروریستها پس از تکفیر پدرش او را به مرگ تهدید کرده بود. این عضو سابق داعش که "مانع المانع" نام دارد، در مصاحبه با برنامه "مشکلات ما" شبکه اول تلویزیون عربستان اذعان کرد که تکفیر دیگران یکی از اهداف اصلی این گروه تروریستی است، و برخی رسانه ها اخباری کذب درباره این گروه که برخلاف احکام اسلامی رفتار می کند ، منتشر می کنند.

روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از المانع نوشت: تلاش می کردم که اشتباهات و تخلفات شرعی را به نیروهای داعش تذکر بدهم ولی آنها مرا وادار می کردند که چشم و گوش بسته از دستورات فرماندهان مافوق اطاعت کنم؛ من مجبور بودم از دستورات گمراه آنها اطاعت کنم زیرا درغیر اینصورت کشته می شدم .

المانع اظهار داشت: داعش افکار خود را از افرادی ناشناس اخذ میکند و دلایلی که برای توجیه رفتارهای خود مطرح می‌کند ، قانع کننده و کامل و شامل نیست.

المانع افزود: من با معاون ابوبکر بغدادی (سرکرده داعش) دیدار کردم تا ایرادات و اشکالاتی را که
می دیدم بیان کنم، ولی دلایلی که می شنیدم ناقص و غیرمنطقی بود، و فهمیدم که افکار گروه تکفیری داعش بسیار به افکار خوارج نزدیک است .

این عضو جداشده از داعش اعلام کرد: داعش عمدتاً تلاش می کند که نیروهای خود را از میان جوانان جذب کند، و سن برخی از این جوانان از 15 سال تجاوز نمی کرد.
وی تأکید کرد: علما باید برای آگاه کردن جوانان درباره افکار منحرف و تکفیری داعش بیشتر از گذشته تلاش کنند.
المانع اعلام کرد: جوانان به حدی تحت تأثیر افکار گمراه داعش قرار می گیرند که یک جوان پدر خود را مرتد و کافر خوانده و تهدید کرده بود که اگر به مناطق تحت تصرف داعش نرود، کشته خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: