جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
پیشرفته ترین روبات آتش‎نشان جهان/عکس

  مهر: محققان نیروی دریایی ارتش آمریکا این روبات جدید را طراحی و ساخته اند. آنها عنوان SAFFIR را برای این روبات آتش نشان برگزیده اند.

آنها کاربرد اصلی این روبات را در کشتی ها یا زیردریایی هایی عنوان کرده اند که معمولا فاصله زیادی با خشکی و امکانات گسترده اطفای حریق دارند. به عقیده محققان وقوع آتش سوزی در چنین سیستم های دریایی حکم یک کابوس را خواهد داشت، به خصوص اگر چنین اتفاقی در یک زیردریایی روی دهد جایی که اکسیژن همواره به میزان محدودی وجود دارد.

روبات SAFFIR قابلیت حرکت بر روی سطوح مختلف از جمله سطوح ناهموار را دارد. روبات پس از نزدیک شدن به آتش می تواند به راحتی و بر اساس مکانیسمی جالب توجه خود را با سطح گستردگی آن تطبیق دهد.


 

پس از این مرحله به سراغ شلنگ مخصوص اطفای حریق رفته و با در دست گرفتن آن، با بهترین زاویه و فاصله شروع به خاموش کردن آتش می کند. بدین ترتیب روبات در مقایسه با نیروهای انسانی با کیفیت و سرعت بهتری اقدام به اطفای حریق خواهد کرد.

از جمله ویژگی های این روبات می توان به حسگرهای مختلفی اشاره کرد که در بخش های گوناگون آن تعبیه شده است. روبات با اطلاعاتی که از این طریق  به دست می آورد در کسری از زمان منشأ آتش سوزی را شناسایی کرده و اقدام به اطفای آن می کند.

محققان نیروی دریایی ارتش آمریکا با همکاری انستیتو فناوری ویرجینیا این روبات حرفه ای را ساخته اند و به نظر می رسد به زودی در بخش های مختلف نیروی دریایی این کشور به کار گرفته خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: