جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
کارخانه زباله سوز آراد کوه الگویی برای مدیریت پسماند کشوراست

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: افتتاح نخستین کارخانه زباله سوز در تهران با حضور پررنگ شهرداری تهران الگویی برای مدیریت پسماند در تمامی کشور است.

محمد هادی حیدرزاده ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: یکی از اقدامات خوبی که طی 3 تا 4 سال اخیر شهرداری تهران به طور جدی پیگیری کرده است موضوع افتتاح نخستین نیروگاه زباله سوز کشور بود. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای توسعه یافته یکی از گزینه ها در مدیریت پسماند تبدیل زباله به انرژی و استفاده مجدد از زباله است.

وی افزود: بر اساس همین نگاه در کارگروه مدیریت پسماند استانداری تهران راه اندازی 3 کارخانه زباله سوز با مشارکت بخش خصوصی در شرق، غرب و جنوب شهر تهران تصویب شد، که این امر می تواند نقش قابل قبولی در کاهش آلودگی های زیست محیطی داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران خاطر نشان کرد: اهمیت نیروگاه زباله سوز آراد کوه بیش از آنکه به تولید انرژی مربوط باشد نقش موثری که در کاهش آلودگی های زیست محیطی دارد مرتبط است. ما امیدواریم سایر کلان شهرهای ایران نیز با الگو گیری از این اقدام ارزنده ی شهراری برنامه های لازم برای مدیریت پسماند را به مرحله  اجرا در آورند.

حیدرزاده در پایان با اشاره به حمایت دولت و سازمان حفاظت محیط زیست از پروژه های مدیریت پسماند گفت: دولت در زمینه استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست تا سقف 300 میلیارد تومان حمایت می کند. ضمن اینکه در تلاش هستیم تا با ارائه مجوزهای استقرار کارخانه زمینه را برای مدیریت پسماند و کاهش آلودگی های زیست محیطی کمک کند.   




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: