جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 بهمن 1393     
آموزشگران بازیافت به درب منازل می روند

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه18 با تاکید بر اینکه تفکیک پسماند از مبدا یکی از شیوه های موثر برای پیشگیری از آلودگی  زمین و محیط زیست است، گفت: در راستای اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک شهروندان جنوب غرب تهران با  شیوه های تفکیک پسماند خشک  و تر آشنا شدند .

وحید نوروزی با بیان اینکه آلودگی های زیست محیطی ازجمله آلودگی هوا و مدیریت پسماند دو چالش زیست محیطی شهر تهران است، گفت: سالهاست که مدیریت کاهش آلودگی هوا را به دست باد و باران سپرده شده و متاسفانه طی 20 سال گذشته یعنی از اولین هشدارهای کارشناسان برای مقابله با آلودگی هوا تاکنون اقدامی موثر و کارآمد صورت نگرفته است .

شهردار منطقه 18 با تاکید بر نقش مشارکتی شهروندان بر کاهش چالش های زیست محیطی شهری تصریح کرد: تفکیک پسماند تر و خشک از مبدا یکی از اصلی ترین راهکار مدیریت پسماند در شهرهاست که این امر تنها با همکاری شهروندان محقق می شود، لذا با توجه به اهمیت تفکیک پسماند در تحقق استانداردهای زیست محیطی شهری؛ فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان برای مشارکت دراین موضوع امری ضروریست. از این رو آموزش چهره به چهره شهروندان در دستور کار منطقه 18 قرار گرفته است .

نوروزی با اشاره به اینکه در راستای اجرای بهینه طرح آسمان آبی – زمین پاک ، ناحیه یک منطقه 18 به عنوان ناحیه پایلوت انتخاب شده است، گفت: ناحیه یک شهردار منطقه 18 ، 34 هزار و 103 نفر جمعیت دارد. دراین طرح بالغ بر 15 هزار نفر از شهروندان محلات ولیعصر شمالی ، بهداشت ، فردوس و تولید دارو تحت اموزش چهره به چهره آموزشگران بازیافت قرار گرفته اند

نوروزی ادامه داد: آموزشگران بازیافت با مراجعه  به درب منازل ضمن آموزش وارائه اطلاعات مناسب ، مخزن ویژه پسماند خشک  همراه با تقویم جمع آوری و بروشوربه شهروندان  توزیع می کنند .

شهردار منطقه 18 با اشاره به مشارکت گسترده شهروندان از اجرای طرح تفکیک پسماند ازمبدا افزود: در مرحله پایش و مانیتورینگ طرح، رشد 40 درصدی جمع اوری پسماند خشک را شاهد بودیم. بطوریکه با مشارکت شهروندان اکنون تناژ روزانه پسماند خشک جمع اوری شده از 30 تن به 44 تن افزایش یافته است .

وی با اشاره به اجرای طرح ملودی بازیافت در محلات 16‌گانه و نواحی 7‌گانه منطقه 18 گفت : طی ماه اخیر نواقص طرح ملودی برطرف شده و از ابتدای ماه جاری این طرح در سطح منطقه 18 در حال اجراست .

نوروزی با اشاره به اینکه تمامی غرفه های تحویل بازیافت در ناحیه یک منطقه 18 تجهیز شده اند، گفت: کمبودها و نواقص مخازن مخصوص پسماند خشک  و تر در سطح منطقه 18 برطرف شده است. از اینرو انتظار می رود با انتقال فرهنگ تفکیک پسماند از درون خانه‌ها مدیریت شهری در زمینه مدیریت پسماند موفق‌تر از همیشه عمل کند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: