جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 18 بهمن 1393     
تقدیر آیت الله سبحانی از شهردار تهران

به گزارش شهرداری نیوز،محمدباقر قالیباف شهردار تهران در ادامه دیدارها خود با مراجع عظام تقلید در شهر مقدس قم، شب گذشته در دفتر آیت الله العظمی جعفر سبحانی حضور یافت و با معظم له دیدار و گفت و گو کرد.

این مرجع تقلید شیعیان طی سخنانی در این دیدار به آیه 41  سوره حج  اشاره کرد و گفت: این آیه در هر زمان می تواند یک مصداق داشته باشد و 22 بهمن یکی از مصادیق آن است. همان طور که آفتاب بر تمامی آفاق می تابد، قرآن هم متعلق به یک قرن و دو قرن نیست و بر تمامی عالم می تابد.

وی تاکید کرد: در نظام سابق چند سال باید کوشش می کردیم تا امتیاز یک مدرسه یا دانشکده را به ما بدهند و همه دوایر و تشکیلات دست کسانی بود که چندان نسبت به دین علاقه مند نبودند، اما در 22 بهمن 1357 حضرت امام (ره) بعد از مجاهدت ها طی سالیان طولانی موفق شد همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما و دانشمندان قرار دهد.

 آیت الله سبحانی خاطر نشان ساخت: این نعمت شکر می خواهد و شکر این نعمت نیز آن است که بتوانیم نظام خود را تحت چهار اصل نماز ، زکات، امر به معروف و نهی از منکر پیش ببریم. اگر به این چهار مورد عمل کردیم، به این نعمت شکرگذار بوده ایم .

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مساله حجاب در جامعه، ابراز داشت: شهرداری تهران هم اکنون در محدوده خاصی از جامعه و در داخل خود شهرداری به عفاف و حجاب توجه داشته است اما در سطح کل جامعه ما هنوز مساله بدحجابی و بی حجابی حل نشده و در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز صورت نمی گیرد. این درحالی است که در تمام کشور باید امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب انجام شود.

آیت الله سبحانی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به کار و زیرساخت ها، خاطرنشان ساخت: امیرالمومنین (ع) می فرمایند شما درباره این زمین ها مسئول هستید باید از زمین ها بهترین استفاده را در کشاورزی، عمرانی و آبادی بکنید.

وی خطاب به شهردار پایتخت تاکید کرد: در اینکه شما در عمران و آبادی نمره خوبی دارید شکی نیست چرا که این اقدامات در شهر تهران پیدا و مشهود است و جملگی افراد بر آن هم نظر هستند.

آیت الله سبحانی در ادامه با تقدیر از اجرای پروژه های عمرانی، ترافیکی و بزرگراه ها در نقاط مختلف تهران، تصریح کرد: انشالله بخش فرهنگی شهرداری تهران که هم اکنون قوی است را قوی تر کنید.

این مرجع تقلید شیعیان همچنین بر ضرورت ساخت گنبد و گلدسته برای مساجد شهر تهران تاکید کرد و گفت: هر مکانی برای خودش دارای شناسنامه ای است و شناسنامه مساجد نیز گنبد و گلدسته های آن است.

وی در ادامه گفت: توریست ها با اهداف مختلف به ایران سفر می کنند. بعضی توریست ها به دنبال تماشای فضای سبز زیبا هستند و بعضی نیز به دنبال آن هستند که دین ما را ارزیابی کنند. در این میان حتما گنبد و گلدسته به عنون شناسنامه مساجد باید در پرونده آنها باشد که شما بحمدالله به این موضوع عمل می کنید.

آیت الله سبحانی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت مسایل دینی در تملک املاک شهروندان در هنگام اجرای پروژه های عمرانی، خطاب به دکتر قالیباف تصریح کرد: حتما جنابعالی در این زمینه رعایت می کنید اما متاسفانه در برخی شهرها جوانب دینی و رضایت کامل مالکان در تخریب و تملک منازل رعایت نمی شود. البته مالکان نیز نباید جلوی کار اصلاح کار را بگیرند ، بلکه طرفین باید بنشینند و حد عقلایی و وسط برای تملک املاک انجام شود تا رضایت طرفین حاصل شود.

آیت الله سبحانی همچنین با انتقاد از اقدام اخیر وزارت ارشاد پیرامون تک خوانی زنان، تاکید کرد: ما قانون، مجلس و شورای نگهبان داریم و صدا و سیما نیز برای خودش اساسنامه ای دارد و این مراجع قانونی هستند که باید در این زمینه صحبت کنند.

در جریان این دیدار حجت الاسلام و المسلین امرودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارایه گزارشی در زمینه فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرداری تهران و رویکردهای آتی مدیریت شهری پرداخت.

همچنین شهردار تهران پیش از این دیدار نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت آیت الله جعفر سبحانی اقامه کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: