جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 16 بهمن 1393     
خبر ساکی از دیدار احتمالی ظریف و کری

تسنیم:  جن ساکی در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا در گفت‌وگوهای  میان وزیران امورخارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ موضوعات دیگری از قبیل سوریه و خاورمیانه نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت یا نه؟ گفت: هرچند هنوز  این نشست تایید نمی شود اما موضوع اصلی گفت وگو ها فقط برنامه های هسته ای ایران خواهد بود و به هیچ موضوع دیگری پرداخته نخواهد شد.



خبرنگاری به نقل از یکی از نشریات ایران با ادعای اینکه دکتر جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران هفته گذشته گفته است که در نظر دارد در این گفت وگوها پیرامون موضوعات سوریه و مسائل خارومیانه نیز گفت وگو کند، پرسید: آیا چنین گفت‌وگو هایی صورت خواهد گرفت یا نه؟



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تکرار کرد که تاریخ این ملاقات هنوز مشخص نشده و با تایید برگزاری این نششست اطلاعات بیشتری در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.



وی افزود:کار بر روی نهایی کردن برخی جزئیات دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در مونیخ ادامه دارد و تا آن جا که اطلاع دارم در این دیدار صرفا به مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران پرداخته خواهد شد.



کنفرانس امنیتی مونیخ  در تاریخ ششم تا هشتم فوریه (17 تا 19 بهمن) برگزار خواهد شد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارخه کشورمان پیش از این درباره‌ حضورش در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد گفت که حداقل در سه میزگرد شرکت دارم و حضورم چندان طولانی نخواهد بود. بنابراین احتمال دیدار من با آقای کری و سایر اعضای 1+5 وجود دارد. بعد از اجلاس داووس همچنین کنفرانس امنیتی مونیخ است که بر اساس آنچه شنیدم اکثر قریب به اتفاق وزرای خارجه 1+5 در مونیخ هستند و احتمال برگزاری یک دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در مونیخ وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: