جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 بهمن 1393     
دشمنان به دنبال مبارزه با روح حاکم بر انقلاب اسلامی و باورهای ما هستند

 به گزارش شهرداری نیوز،محمد باقر قالیباف، صبح امروز طی سخنانی در همایش «مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ» در جمع کارکنان قرارگاه خاتم الانبیاء، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در دهه فجر و در عصر تاریکی و ظلم و ستم که هیچ نامی در دنیا از اسلام و عزت مسلمین نبود، امام شهدا این امانت بزرگ را به ما سپردند و خداوند این توفیق را به ما عطا کرد تا در این عصر توام با ظلم و سیاهی، در سایه یک نظام ولایی و الهی زندگی کنیم.

بزرگ ترین شکر این نعمت نیز حفظ انقلاب اسلامی و تداوم راه امام(ره) و شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری است.

شهردار تهران با بیان اینکه آنچه امروز آمریکا با آن مخالف است و هرگز از آن دست برنمی دارد، روایت ما از اسلام است، تصریح کرد: مطمئن باشید آمریکایی ها با اسم نظام اسلامی و حتی با  قدرت هسته ای ما مشکل ندارند، بلکه مخالفت آن ها با اصل روح انقلاب اسلامی، باورها و تقابل انقلاب اسلامی با اساس هژمونی آمریکاست. 

شهردار تهران تاکید کرد: یکی از چالش ها و خطرات جدی که امروز در جامعه ما وجود دارد آن است که در این سال ها و مخصوصا در دو سه سال اخیر، مجموعه حرکت های مخالفان نظام اسلامی و فرهنگ انقلاب اسلامی به دنبال مبارزه با روح حاکم بر انقلاب اسلامی هستند و برای این کار نیز بیشتر بر روی تطهیر رژیم گذشته متمرکز شده اند. بدین ترتیب آن ها در تلاش هستند تا خیلی ساده و روان برای نسل جدید جا بیاندازند که تاریخ زشت و پلید و جنایت های گذشته تا این حد هم بد نبوده است. متقابلا در کنار این موضوع به دنبال این هستند که اشکالات کوچک و یا بزرگی که در کشور است - و ما منکر آن ها نیستیم - را بزرگ جلوه دهند و ناکارآمدی نظام اسلامی را تبلیغ کنند. آن ها در حقیقت به دنبال این موضوع هستند تا جامعه و مخصوصا جوانان ما که پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را حس نکرده اند را به سمت ناامیدی سوق داده و تحت تاثیر اخبار دروغ و ساختگی، بزرگ کردن اشکالات کوچک و تقلیل دادن کارهای بزرگ نظام اسلامی قرار دهند.

قالیباف تاکید کرد: همه جنایت های رژیم گذشته شامل زندان، ساواک و شکنجه مبارزان نبود و  همه بدی ها به این منحصر نمی شد که اموال بیت المال را به بقیه کشورها می بخشید و به تاراج می داد. یکی از جنایت های بزرگ آن ها این بود که عزت این ملت را فروخته بوده و هیچ عزتی برای این مردم باقی نگذاشته بودند تا جایی که رژیم گذشته این ملت با عظمت و کشور با سابقه را ژاندارم آمریکا و حافظ منافع آمریکا و اسرائیل کرده بود.

وی تاکید کرد: در این میان مخالفان نظام اسلامی در تلاش هستند تا عظمت و روح حاکم بر نظام اسلامی را کوچک و اشکالات کوچک را بزرگ نشان داده و رژیم گذشته را تطهیر کنند تا بدین ترتیب این را القا کنند که حرکت شما خلاف جریان عمومی جهان است. چرا می خواهید خودتان را تافته جدابافته کنید بلکه شما نیز باید هم جهت بقیه دنیا شوید! آن ها خودشان را همه دنیا تعریف می کرده و همین بخشی که امروز جوامع را اداره می کنند، خودشان را حاکم مطلق دنیا می دانند و به ملت ها و افکار کاری ندارند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران در مسیر سنت های الهی حرکت کرده و جریان سنت های الهی را اساس کار خود قرار داده است،  ابراز داشت: ما خیر و صلاح و موفقیت مادی و معنوی را در این می دانیم که منطبق بر سنت های الهی حرکت کنیم، ولو اینکه قدرت های بزرگ در این مسیر حرکت نکنند. بر اساس فرهنگ قرآنی جریان اصلی انسانیت، بشریت، آزادگی و تنها جریان رستگاری؛ حرکت در مسیر سنت های الهی است. امام (ره) و شهدا نیز به ما یاد دادند که انقلاب اسلامی باید منطبق بر سنت های الهی حرکت کند چرا که این انقلاب ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

قالیباف با تاکید بر اینکه شرایطی که انقلاب اسلامی در آن به پیروزی رسید بسیار سخت تر از شرایط امروز ما بوده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) چه امکانات مادی، تانک، توپ، سرباز و یا امکانات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشتند؟ براساس حساب جریان های امروز دنیا به حدی دست امام (ره) خالی بود که نزدیکان و دوستان ایشان در حوزه می گفتند با چه امکانی می خواهید با شاه تا بن دندان مسلح مبارزه کنید؟ اما امام(ره) مبارزه کرد و نتیجه این مبارزه نیز آن شد که براساس وعده های لایتغیر الهی، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی در دهه70 میلادی به پیروزی رسید، آیا می توانید یک کشور را نام ببرید که از سیطره شوروی و آمریکا خارج باشد؟ آیا یک جریان اقتصادی، نظامی، جنگ، انقلاب اسلامی، حرکت، جنبش و شورش در دنیا سراغ دارید که در آن مقطع از سیطره این دو کشور خارج باشد؟ اگر اتفاقی در کارائیب، کره شمالی و جنوبی، ویتنام شمالی و جنوبی، شاخ  و جنوب آفریقا، ژاپن و اروپا می افتد، این دو قدرت پشت این اتفاقات هستند. در این میان تنها کشوری که در عصر دیکتاتوری تمام عیار شرق و غرب اعلام کرد؛ نه شرقی، نه غربی، انقلاب اسلامی ایران بود. مبارزه با ظلم، امید داشتن به خدا و کار جهادی اینجا است و معنی جهاد را در اینجا مشاهده می کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ما مصداق عینی فرهنگ قرآنی و اهل بیتی را در پیروزی انقلاب اسلامی دیده ایم  و در دوران دفاع مقدس با پوست و گوشت و استخوان این را درک کرده ایم؛ اگر در جایی ظلم وجود دارد باید با  تدبیر، درایت، پختگی و عقلانیت جلوی آن ایستادگی کنیم البته نه عقل ابزاری، بلکه عقل متصل به وحی الهی.

وی همچنین گفت: ما روزهای سختی را در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گذراندیم. در این میان باید باورمان شود که فرهنگ و روحیه جهادی یعنی همین که ما نیت های خودمان را درست کرده و در این مسیر حرکت کنیم و خداوند نیز از جای «لایحتسب» ما را یاری می کند. هرچقدر هم که دشمن مجهز باشد، خدا وعده داده است که اگر در مسیر او حرکت کنیم، مسیر ما تضمین شده است. بنابراین نباید به وعده خدا شک کنیم.

قالیباف به مشکلات اقتصادی پیش روی جامعه اشاره و بیان کرد: روسیه یکی از قدرت های صنعتی و جزو کشورهایی است که حق وتو دارد. آن ها ادعای می کنند که از قدرت های بزرگ دنیا هستند اما با گذشت چند ماه از تحریم ها، ارزش پول آنها در برابر دلار حدود یک و نیم برابر طی چند هفته سقوط کرد. این در حالی است که روس ها هر روز به هندی ها گاز و نفت صادر می کنند، با چینی ها، اروپایی ها و  آمریکا معامله انجام می دهند و تحریم آن ها اصلا قابل قیاس با ما نیست. چرا حتی از جهت قدرت مادی انقلاب اسلامی را آنقدر را کوچک می کنیم و به لطف خدا و قدرت نظام اسلامی ایمان نمی آوریم؟ ما چند سال است در تحریم اقتصادی به سر می بریم و سختی هم می کشیم، اما بر اساس سنت های الهی «ان مع العسر یسری».

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز ما مکلف هستیم انقلاب اسلامی را که براساس سنت های الهی پیش ببریم و هیچ وظیفه ای جز این نداریم که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برسانیم، تصریح کرد: مطمئن باشید آمریکایی ها با اسم نظام اسلامی دعوا ندارند در غیر این صورت جمهوری اسلامی پاکستان نیز پیش از انقلاب اسلامی ما جمهوری اسلامی بوده است. مگر جمعیت پاکستان بیشتر از ما نیست و موشک دوربرد و موشک هسته ای ندارد ولی چرا به اعمال جمهوری اسلامی ایران ایراد می گیرند؟  باور من این است که آن ها با  قدرت هسته ای ما هم مشکل ندارند چرا که ما به دنبال بحث هسته ای نظامی نیستیم و شرعا آن را حرام می دانیم، بلکه مخالفت آن ها با اصل روح انقلاب اسلامی و باورها ماست. آن ها با اینکه انقلاب اسلامی با اساس هژمونی آمریکا در تقابل است، مشکل دارند.

قالیباف تاکید کرد: اگر امام(ره) می فرمایند رابطه ما گرگ و میش است، یعنی نمی توانیم با ظالم کنار بیاییم چرا که ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه است و یکی از ویژگی های مدیریت جهادی نیز روح مبارزه است. مدیریت جهادی، مدیریت خوبی است که جبهه معارضی برای خودش تعریف کرده و با مبانی مخالف سنت های الهی مبارزه می کند. البته باید انقلاب اسلامی را در همه ابعادش پیش ببریم همانطور که امروز در حوزه بنیان های علمی در کشور عظمت بزرگی به وجود آمده است.

شهردار تهران یادآور شد: چرا انقلاب اسلامی را به خاطر مشکلاتی که باید آن ها را برطرف کنیم، تضعیف می کنیم؟ چرا به خاطر حرف ها و بحث های سیاسی و دعواهای خودمان سر انقلاب اسلامی را می تراشیم؟ این چه روحیه ای است که اگر کار خوب انجام شود، می گوییم ما مدیران انجام داده ایم اما وقتی کار خراب شد، می گوییم انقلاب اسلامی بوده است؟ اگر کار خراب شد بگو من خراب کردم، این ربطی به انقلاب اسلامی ندارد!

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه آنچه امروز آمریکا با آن مخالف است و هرگز از آن دست بر نمی دارد، روایت ما از اسلام است، اظهار کرد: امروز یک روایت از اسلام مربوط به جریان ترکیه و امپراطوری است؛ یک روایت غرب به سرکردگی آمریکا و انگلیس و با محوریت عربستان است که با سلفی گری و وهابی گری در منطقه تعریف کرده اند؛ یک روایت تروریست، جنایت و خیانت است که داعش تحت عنوان دولت اسلامی انجام می دهد و  یک روایت هم انسانیت، آزادگی، صلح، پیشرفت و زندگی برای رشد و تعالی است که انقلاب اسلامی آن را تعریف کرده است. آن ها از زمانی با امام(ره) و نظام اسلامی دشمنی کردند که امام(ره) فرمودند ما با پیشرفت، مدرن شدن و نو شدن مخالف نیستیم بلکه ما با غرب مخالف هستیم؛ یعنی امام(ره) بحث پیشرفت و فرهنگ غرب را از هم جدا کرده و عنوان کردند که ما می توانیم بدون اینکه غربی شویم، به اوج پیشرفت و اقتدار برسیم. بنابراین ما باید این روایت را به درستی تبیین کرده و عظمت انقلاب اسلامی را برای فرزندان خود شرح دهیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به ظرفیت های بالای موجود در کشور، عنوان کرد: در دو دهه گذشته در زمینه رشد علمی اتفاقات بزرگی در کشور افتاده است و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  مباحث دانش بنیان را مبنای کار قرار دهیم نیز به همین دلیل است. در این شرایط با اطمینان عرض می کنم اگر برای حل مشکلات متمرکز بر رویکرد های درون زایی شویم، مشکلات اقتصادی را پشت سر می گذاریم چرا که در حوزه اقتصادی هم این ظرفیت و پتانسیل در داخل کشور وجود دارد.

قالیباف همچنین به ابعاد مختلف مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: باید باورمان شود مدیریت در دو نوع اسلامی و غیراسلامی است. همانطور که من در دانشگاه مفصل در این باره بحث کرده ام و در یک مقاله در حوزه نظری ویژگی های مدیریت اسلامی را برشمرده ام. اما از باب دیگر، مدیریت را یک علم، باور و هنر می دانیم. در این میان به نظر می رسد یکی از عناصر مهم در حوزه مدیریت جهادی آن است که مدیریت جهادی را بر مبنای سنت های الهی بپذیریم و به بحث «لایحتسب» باور داشته باشیم.

وی اساس مدیریت جهادی را باور داشتن به سنت های الهی عنوان کرد و افزود: خداوند فرموده است که باید ظرفیت ها را به درستی  و با تدبیر، درایت، گذشت، عقل، محبت و برادری پای کار بیاوریم و این باور را داشته باشیم که بعد از همه محاسبات فیزیک و مهندسی، از جای دیگری هم به ما یاری می رسد. وقتی می گوییم خریدار ما خدا است، در فرهنگ قرآنی اگر به غیر از خدا، خودمان را به هر قیمتی و به هر کسی بفروشیم، ارزان فروخته ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: