جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 بهمن 1393     
ویژگی‌های یک مسواک خوب

باشگاه خبرنگاران: رشته‌های یک مسواک مناسب باید به طور منظم باشد.

دکتر فاضل دندانپزشک اظهار داشت: یک مسواک خوب باید به لحاظ سفتی و سختی حالتmedium داشته باشد به این معنا که زبری بیش از حد آن مینای دندان را از بین نبرد و نرمی آن نیز دندان‌ها را به طور کامل تمیز نکند، همچنین مقطع sectional انتهای رشته‌هایش حالت کروی بوده و زوائد کناری آن سخت نباشد تا به لثه آسیب برساند.

وی ادامه داد: تا زمانی که انتهای رشته‌ها به حالت منظم قرار دارند، آن مسواک قابل مصرف است اما زمانی که رشته‌های مسواک نظم خود را از دست داده و پهن شوند لازم است مسواک تعویض شود.

دکتر فاضل با اشاره به اینکه پروسه مسواک کردن نیاز به خمیر دندان ندارد، گفت: خمیر دندان به دلیل داشتن ماده ضد عفونی کننده، تمیز کردن دندان‌ها را تسهیل کرده و باعث پاک شدن پلاک غذایی و میکروبی سطح دندان می‌شود، از آنجا که بهتر است، مسواک کردن بعد از هر وعده غذایی انجام شود، لازم نیست که از خمیر دندان استفاده شود.

این دندانپزشک در پایان خاطر نشان کرد: به طور ایده آل باید هر ۴ تا ۵ ساعت عمل مسواک کردن انجام شود. در پایان شب نیز بهتر است پس از مسواک کردن، ‌دهان را با یک آب نمک ولرم و دهان شویه شست و شو داد تا ph دهان از حالت اسیدی به قلیایی تبدیل شود و آسیب کمتری به دندان‌ها برسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: