جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 15 بهمن 1393     
مخالفان پهپاد یک بزرگراه را بستند/عکس

تسنیم: اوایل صبح امروز سه شنبه چندین فعال مخالف استفاده از پهپادهای آمریکا علیه غیرنظامیان، جاده «ویتلند» منتهی به پایگاه نیروی هوایی «بیل» را به مدت یک ساعت و 20 دقیقه مسدود کردند.

تعداد زیادی از پرسنل نظامی و غیرنظامی از طریق جاده مذکور هر روز صبح وارد پایگاه نیروی هوایی بیل می‌شوند و شمار خودروهای آنها بیش از 100 دستگاه است. پایگاه نیروی هوایی بیل در واقع یک فرودگاه است که در شهر ماریس‌ویل، ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

مخالفان استفاه از پهپادها، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را اقدام تروریستی می‌دانند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «پهپادها دشمن می‌تراشند» و «استفاده از پهپاد یعنی تروریسم».


سازمان بین‌المللی عدم خشونت ماه گذشته اعلام کرد که پهپادهای آمریکایی در افغانستان برای مبارزه علیه تروریسم شرکت می‌کنند اما در این عملیات‌ها افراد غیرنظامی نیز کشته می‌شوند.

این سازمان همچنین می‌گوید که نیروهای آمریکایی و ناتو در مدت حضور خود در افغانستان بیش از هزار غیر نظامی را در حملات پهپادی خود کشته‌اند، اما هیچ آمار و گزارشی را به نهادهای مدنی و بین‌المللی ارائه نمی‌کنند.

مرکز مانیتورینگ جنگ در پاکستان (CMC) نیز در گزارشی اعلام کرد که پهپادهای آمریکایی طی 10 سال گذشته 3هزار و409 نفر را در 416 حمله مختلف کشته‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: