جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 ارديبهشت 1393     
آخرین خبر از بن کارت نمایشگاه کتاب

 
 
مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن کارت‌های دانشجویی نمایشگته کتاب امسال به نام خود دانشجو صادر می‌شود.
فارس: همایون امیرزاده مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون بن کارت‌های اعتباری دانشجویان و افزایش میزان اعتبار این بن کارت‌ها اظهار داشت: از دو روز آینده ما مرحله دوم حمایت‌ها را که در قالب فراخوانی که قبل از سال 93 فرستاده بودیم آغاز خواهیم کرد، بر این اساس نزدیک به 270 سازمان نهاد و مجموعه‌های مختلف فرهنگی اداری سیاسی درخواست‌های خود را ارسال کردند، درخواست‌ها در مرحله اول پالایش اولیه شد، بخشی از درخواست‌ها قطعا دچار ریزش می‌شود چرا که با ضوابط سه گانه همخوانی ندارند.
 
* بیشترین اعتبار به دانشجویان تخصیص می‌یابد

امیرزاده با تاکید بر اینکه در سه سطح مشارکتی وزارت ارشاد و سازمان‌ها با توجه به تاکید وزیر ارشاد مبنی بر اینکه هدایت کمک‌ها بیشتر به سمت گروه‌های هدف باشد، صورت می‌گیرد عنوان کرد: شاخص‌ترین گروه هدف آن دانشجویان هستند و پس از آن بیشترین محور را به سمت اساتید و گروه‌هایی که مصرف کننده اصلی کتاب هستند سوق خواهیم داد.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرحله اول این اقدام که خیلی خوب و مناسب بود، انجام شده است، طبق آمار 220 هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری اقدام کردند.

* سازمان‌ها و نهادها مشارکت کنند

وی توضیح داد: تا جایی که اعتبارات ما جواب می‌داد ثبت نام را انجام دادیم، اما به لحاظ محدودیت اعتبارات فعلا سایت را متوقف کرده‌ایم، ولی مجددا از سازمان‌ها و نهادها درخواست داریم در این زمینه به ما کمک کنند؛ سایت ویژگی‌های خاص خود را دارد، علاوه بر اینکه دریافت پرداخت و ثبت نام‌ها آنلاین صورت می‌گیرد این امکان فراهم شده تا دانشجویان بتوانند خرید اینترنتی داشته باشند.
 
* امکان خرید پستی در نمایشگاه کتاب

امیرزداه اضافه کرد: در همین زمینه با مجموعه پست خصوصی و دولتی وارد مذاکره شدیم تا تعرفه محصولات نمایشگاه کتاب را کم کنند، برای اولین بار در نمایشگاه امکان خرید پستی هم فراهم آمده است.

وی گفت: باید از همکاری خوب بانک صادرات تشکر کنم، سال گذشته ما فقط دانشجویان به 300 شعبه مراجعه می‌کردند اما الان 3000 شعبه در سراسر کشور ارائه خدمات به دانشجویان دارند.

* دانشجویان 5 تا 30 درصد تخفیف می‌گیرند

به گفته مشاور رئیس نمایشگاه کتاب، در مرحله دوم پس از اینکه 270 درخواست داشتیم که عمدتا هم ناظر بر دریافت بن الکترونیکی و کاغذی بود پالایش لازم صورت گرفت، تعدادی از این درخواست‌ها که ارتباطی با گروه‌های هدف از قبل تعیین شده نداشت دچار ریزش شدند، قراردادهای مشارکتی را از روز گذشته منعقد کرده‌ایم و ظرف دو یا سه روز آینده سهم آورده سازمان‌ها را دریافت خواهیم کرد.

امیرزاده پیرامون سقف تخفیف ها در نمایشگاه کتاب گفت: تخفیف ها از 5 تا 30 درصد ارائه می‌شود، بیشترین درصد تخفیف شامل دانشجویان و نهادهای آموزشی دانشگاه‌ها خواهد شد. امسال با توجه به تاکیدات رئیس نمایشگاه و وزیر ارشاد هدفمندی‌های خوبی را در بحث بن‌های الکترونیکی دنبال می‌کنیم و امکان رصد تراکنش‌ها خواهیم داشت، ما تشویق می‌کنیم خرید از طریق بن کارت باشد تا امکان رصد و تحلیل محتوا برای وزارت ارشاد فراهم شود، در این صورت پس از نمایشگاه کتاب تحلیل محتوای روشن ارائه می‌دهیم.

* بن کارت نمایشگاه کتاب به نام دانشجویان صادر می‌شود

مهمترین ویژگی که در حوزه بن کارت به نظر می‌رسد اینکه همه کارت‌ها به نام دانشجویان صادر می‌شود و در حال حاضر یک بانک اطلاعاتی قوی داریم که این امکان را فراهم می‌کند که گروه هدف را بهتر می‌شناسیم.

مشاور معاون فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا دانشجویان بازمانده از ثبت نام بن کارت‌ها امکان ثبت نام مجدد خواهند داشت و بازه زمانی و اعتباری دیگر مشخص می‌شود، افزود: معتقدیم در مرحله دوم به لحاظ اینکه عمده درخواست‌هایی که از سوی نهادها و سازمان‌های فرهنگی به ما رسیده ناظر بر این است که می‌توانیم از دانشجویان حمایت کنیم، مطمئنا در مرحله دوم حمایت‌ها بخش عمده مشارکت‌ها و تفاهمنامه‌هایی که ما با سازمان‌ها منعقد خواهیم کرد به سمت دانشجویان خواهد بود، توصیه ما این است این مراکز و مجموعه‌هایی که از تخفیف خوب ارشاد بهره‌مند می‌شوند اولویت اولشان دانشجویان و تجهیز کتابخانه‌ها باشد.

گفتنی است، دانشجویان از روز 27 فروردین زمان داشتند تا برای دریافت بن کارت دانشجویی اقدام کنند، میزان اعتبار در طول سه روز به پایان رسید و بر اساس اعلام وزارت ارشاد تا تاریخ 31 فروردین نزدیک به 220 هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت یارانه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

در مقایسه با سال گذشته از نظر میزان اعتبار و تعداد ثبت‌نام کنندگان 20 تا 25 درصد افزایش را شاهد هستیم، در مرحله اول 50 درصد از اعتبار بن کارت‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند. دانشجویان و طلابی که در این مرحله موفق به ثبت نام در سایت tibf.net شده‌اند، می‌توانند بن کارت‌های 60 هزار تومانی خود را در زمان برگزاری نمایشگاه دریافت کنند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: