جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
تحویل اولین بالگردملی ۴۱۲به هلال احمر

مهر:همزمان با دومین روز از دهه فجر، نخستین بالگرد ملی ۴۱۲ از سوی سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع به جمعیت هلال احمر تحویل داده شد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نخستین بالگرد از کلاس ۴۱۲ ساخت شرکت صنایع هلی کوپترسازی ایران «پنها» وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

منوچهر منطقی مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، در حاشیه مراسم تحویل این بالگرد طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با تبریک خجسته  ایام الله دهه مبارک فجر گفت: تولید بالگرد ۴۱۲ که با بالگردهای روز دنیا برابری می کند، گامی جهشی است که  توسط متخصصان فجرآفرین سازمان  صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

وی گفت: تولید این نوع بالگرد بویژه در شرایط تحریم، لبیک به فرمان مقام معظم فرماندهی کل قواست که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی زمینه چنین جهشی را فراهم فرمودند.

منطقی افزود: در این بالگرد که با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تولید شده، کلیه استاندارهای هوانوردی بین المللی و سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شده و با پیوستن به ناوگان بالگردی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در خدمت ماموریت های امداد و نجات این سازمان قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های بالگرد ۴۱۲

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، با بیان اینکه بالگردهای ۴۱۲ دارای دو موتور چهار ملخه بوده و از سیستم خلبان خودکار برخوردار است، گفت: این بالگرد قابلیت حمل و جابجایی ۱۴ نفره خدمه و سرنشین را دارد و قادر است، ماموریت‌های متنوعی را انجام دهد .

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه طراحی و ساخت انواع  بالگرد به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: این موفقیت‌های بزرگ و  دستاوردهای درخشان، محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را  در این کشور نهادینه کرد.

منطقی با تقدیر از نقش ارزنده شرکت صنایع هلی کوپترسازی ایران ( پنها )   تصریح کرد: این دستاورد،  محصول کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی است که با الهام و تمسک به ارزش های انقلاب اسلامی و تجارب هشت سال دفاع مقدس، هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم می‌زنند .

وی همچنین با قدردانی از حمایت های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان صنایع هواپیمایی کشوری و رئیس سازمان هلال احمر خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه پیچیده که منجر به تولید این محصول راهبردی شد، جلوه ای از وحدت و همدلی را نیز به نمایش گذاشت که می تواند به عنوان یک برنامه موفق  در سایر برنامه ها از آن الگو گرفت .

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بهمن ۵۷ و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: تلاش برای رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی، آرمان بلندی است که فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در ادامه راه شهیدان، با همه توان در پی تحقق آن هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: