جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 بهمن 1393     
ماهواره«فجر»درمدارزمین قرارگرفت/عکس

 

تسنیم: در خجسته ایام الله دهه مبارک فجر و در آستانه 14 بهمن روز فناوری فضایی، متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بعنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام و شرکت صنایع الکترونیک ایران بعنوان اولین سازنده ماهواره در کشور،به حول و قوه الهی موفق شدند با شعار الله اکبر و با رمز مبارک " یا محمد رسول الله " چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام (( فجر)) به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دادند.

سردار دهقان با تبریک این موفقیت ارزشمند  به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  ریاست محترم‌جمهور و ملت شریف ایران گفت: طراحی و ساخت  ماهواره ملی فجر حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادی دانشمندان و محققان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی، علمی و دانشگاهی کشور است و نشان  دیگری بر تداوم رشد بالنده علمی کشور در عرصه فناوری‌های پیشرفته  است.

سردار دهقان پیرامون ماهواره بر سفیر فجر نیز اظهار داشت:ماهواره بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است, تثبیت توانمندی ماهواره‌برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.

وی  ایجاد زیرساختهای مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت نسل جدید ماهواره‌برها، فراهم شدن زمینه ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده  از توانمندی‌های بومی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی و طراحی ماموریت‌های پیچیده فضایی را از دیگر دستاوردهای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره ملی فجر ذکر کرد.

سردار دهقان در ادامه افزود: مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور عهده‌دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره‌برداری ماهواره فجر به کمک شبکه ایستگاه‌های زمینی بومی است که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تست و نصب آنها توسط  متخصصان فضایی شرکت صنایع الکترونیک ایران انجام شده است.

وزیر دفاع با قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و همت بلند متخصصان فضایی کشورمان در بخش‌های مختلف به ویژه شرکت صنایع الکترونیک ایران و سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، این موفقیت و پیروزی بزرگ را در تداوم پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقیت کشورمان در عرصه فناوری فضایی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سردار دهقان در پایان گفت: به فضل الهی دستاوردهای  بزرگ دیگری در عرصه فناوری  فضایی با همت و تلاش فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع در دست اقدام  است که انشاء الله در آینده به اطلاع  ملت شریف ایران خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: