جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 فروردين 1393     
آموزش ویژه مباحث زیست محیطی به شهروندان غربی پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 9 با اشاره به ویژه برنامه های روز زمین پاک گفت: شهروندان منطقه در مراکز مذهبی و آموزشی در خصوص مباحث زیست محیطی آموزش می بینند.

علی اکبر کریمی پور با اعلام این خبر اظهار داشت: ویژه برنامه های روز جهانی زمین پاک با محوریت آموزش به کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده و کودهای ارگانیک بعنوان جایگزین مناسب کودهای شیمیایی بین شهروندان توزیع می شود.

وی با اشاره به برنامه های متنوع در این روز گفت: آموزش درباره شناسایی و نحوه کنترل منابع آلاینده آب و خاک (پسماند، پسابهای صنعتی وخانگی و ...) ، تأثیرات آلودگی آب و خاک بر سلامت انسان و سایر موجودات ، اهمیت تفکیک زباله و روشهای کاهش تولید زباله و روشهای بهینه سازی مصرف آب و انرژی ، از جمله مباحثی است که در سرای محلات و مدارس سطح منطقه برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

کریمی پور افزود: بازدید از صنایع آلاینده و واحدهای صنفی آلاینده محیط زیست نیز در دستور کار قرار گرفته که بر حسب نیاز ، برای این مراکز اخطاریه زیست محیطی صادر می شود و پاکسازی و نظافت بوستانها و معابر سطح محدوده از دیگر برنامه های اجرایی است.

معاون شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: برنامه های روز جهانی زمین پاک در راستای رعایت اصل پنجاهم قانون اساسی (حفاظت محیط زیست) و ارتقاء استانداردهای زیست محیطی منطقه و کاهش آلودگیهای زیست محیطی انجام می گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: