جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 بهمن 1393     
فرصت خدمت در اربعين، زمينه تقويت باورها و ارزش‌هاي الهي را فراهم كرد

به گزارش شهرداری نیوز ،محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: ترديد نكنيد كه اربعين امسال معادلات دشمنان اسلام را برهم ريخت؛ چراكه دشمنان، اسلام را اسلامي پر از خشونت و درگيري معرفي مي‌كنند اما اربعين چهره واقعي اسلام و مسلمين را به تصوير كشيد.

در نشست تجليل از بانوان خادم مراسم اربعين حسيني با تجليل حركت ارزشمند بانوان، اظهارکرد: ان‌شاءالله زحمت اين بانوان ذخيره آخرت و باعث گشايش كارها در زندگي شان باشد.

 محمدباقر قاليباف ادامه داد: اربعين و  نهضت امام حسين(عليه‌السلام) كه در آن مقطع باعث حيات مجدد اسلام شد، اسلام و جوامع مسلمان را از يك انحراف بزرگ در آن زمان نجات داد.

قاليباف با اشاره به تاثيرگذاري حادثه اربعين تصريح كرد: انقلاب اسلامي بدون شك برآمده از ريشه‌ها، باورها و مباني برخاسته از فرهنگ عاشورا است و اربعين براي جهان اسلام و تشيع منحصر به فرد و بي‌نظير است.

وي ادامه داد: ترديد نكنيد كه اربعين امسال معادلات دشمنان اسلام را بر هم ريخت چراكه دشمنان، اسلام را اسلامي پر از خشونت و درگيري معرفي مي‌كنند و چهره‌ واقع اسلامي را مخفی مي‌كنند اما اربعين چهره واقعي اسلام و مسلمين را به تصوير كشيد.

شهردار تهران با اشاره به اينكه در غرب انسانيت و آزادگي رو به افول است، ادامه داد: عده‌اي در داخل تصور مي‌كنند همه چيز در غرب است اما كساني كه آنجا زندگي مي‌كنند متوجه هستند كه هيچ چيزي در آنجا نيست.

قاليباف با اشاره به سفرها و بازديدهاي غيررسمي و ديدار خود با اقشار مختلف مردم مسلمان و غيرمسلمان در كشورهاي ديگر، گفت: نسل دوم و سوم ايراني‌هايي كه ساكن ايران نبوده‌اند، باورهايشان نسبت به اسلام و انقلاب قوي‌تر از برخي جواناني است كه در داخل كشور زندگي مي‌كنند. چراكه جواناني كه تجربه زندگي در كشور عزيزمان را نداشته‌اند پوچي فرهنگ غربي را به خوبي حس كرده‌اند و غرب اين خطر را حس كرده است كه در بخش معنويت در حال فروپاشي است.

شهردار تهران با توجه به شرايط امنيتي و وجود گروه‌هاي تكفیري در مراسم اربعين امسال، گفت: كشور و دولت مردمي عراق نمادي از فرهنگ تشيع و حكومت شيعه است و با توجه به شرايط سختي كه در عراق حاكم بود، اربعين از لحاظ سياسي و امنيتي براي اسلام و تشيع بسيار حياتي بود.

قاليباف ادامه داد: حضور پرشور و شعور خیل عظیم عاشقان آن حضرت در مراسم اربعين امسال كاملا مردمي و ناشي از قدرت اسلام و تشيع بود.به طوری که اين گردهمايي از لحاظ بين‌المللي، سياسي، امنيتي و نظامي توانست بسيار خوش بدرخشد و مطمئن باشيد در حساب‌هاي دشمنان تاثيرگذار است.

شهردار تهران با اشاره به حضور ايراني‌ها در مراسم اربعين حسيني، گفت: اين اقدام باعث شناسايي دوست و دشمن مردم عراق شد و مسلمانان اين كشور اعم از سني‌ها، شيعيان و كردها دانستند كه مردم ايران دوست حقيقي آنان است و ارتباط ايراني‌ها و عراقي‌ها گرمتر و صميمي‌تر شد. تمام اينها ناشي از بركات اربعين است.

قاليباف همچنین تصريح كرد: اربعين باعث شد تا به خودمان بياييم و فرصت خدمت در اين مراسم زمينه تقويت باورها و ارزش‌هاي الهي را فراهم كرد.

وي ادامه داد: در اين سفر سخاوت را از فردي ياد مي‌گيريم كه ظاهرا فقير است اما در اوج غناست، غذا ندارد اما هرچه دارد در راه زائر امام حسين(ع) خرج مي‌كند.

 شهردار پایتخت با اشاره به اينكه اربعين خودسازي و به خودآمدن است، گفت: شهرداري تهران محل خدمت به مردم است و بايد به آن به عنوان يك فرصت مغتنم براي خدمت نگريست و اگر فرد فقط به صورت كسب درآمد به آن نگاه كند به خود، خانواده و باورهايش ظلم كرده است.

شهردار تهران ادامه داد: در انجام هر كاري نيت را براي خدا و رضايت او قرار دهيد تا خداوند به آن كار بركت بيشتري دهد.

قاليباف در  پایان سخنانش گفت: اگر اعتقاد داريم كه بدون اذن خداوند كاري از پيش نمي‌رود، چطور مي‌شود خداوند را فراموش كنيم در حالي كه خالق به ما مي‌گويد بندگان من اگر به غير از من خود را به هر كسي بفروشند ارزان فروخته‌اند.