جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 بهمن 1393     
ابلاغ بیش از 40 سند از اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران

 به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ابلاغ بیش از 40 سند از اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران خبر داد.

مازیار حسینی ضمن اعلام این خبر  افزود: از ابتدای سال 1390 همزمان با احیای شورای عالی فنی شهرداری تهران تاکنون، 42 دستورالعمل و ضابطه مختلف از اسناد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران تدوین، تصویب و ابلاغ شده و تلاش برای تدوین 28 سند جدید ادامه دارد.

وی که در جریان تازه ترین نشست شورای عالی فنی شهرداری تهران سخن می گفت، با اشاره به بررسی های انجام شده در زمینه میزان اثربخشی اسناد ابلاغ شده گفت: اخذ بازخورد از کارفرمایان، مشاوران، پیمانکاران، مدیران طرح و متخصصان در مورد اسنادی که طی سال های اخیر ابلاغ و پیاده سازی شده اند، به صورت مستمر ادامه دارد و به این ترتیب 13 دستورالعمل و ضابطه از میان اسناد مذکور پس از احراز لزوم بازنگری در دست مطالعه و بررسی بیشتر هستند.

حسینی با تاکید بر ضرورت آموزش و ترویج اسناد نظام فنی و اجرایی به موازات تدوین، اصلاح و بازنگری این نظامنامه، از برگزاری یک دوره آموزشی به منظور آشنایی بیشتر کارشناسان معاونت های فنی و عمرانی مناطق 22گانه با اسناد ابلاغ شده نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران خبر داد و گفت: اقدامات اصلی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به منظور آموزش نظام فنی و اجرایی، برای سال 1394 هدف گذاری شده است تا با نیازسنجی دقیق آموزشی، تعیین گروه های هدف و تهیه بسته های مناسب آموزشی، نه تنها کارفرمایان بلکه کارشناسان شرکت های همکار در پروژه های عمرانی پایتخت نیز جزئیات و مشخصات فنی اسناد ابلاغ شده را فراگیرند.

گفتنی است از زمان تشکیل مجدد شورای عالی فنی شهرداری تهران در ابتدای سال 1390، همزمان با بررسی پیش نویس سند راهبردی نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران در این شورا، تلاش برای تدوین اسناد و ضوابط موردنیاز در اجرای پروژه های عمرانی شهر تهران آغاز شد. از میان اسناد ابلاغ شده، بیش از 35 درصد مربوط به دوره اجرا، 30 درصد مربوط به بهره برداری و بیش از 15 درصد مربوط به دوره عمر پروژه ها است. همچنین حوزه تاثیر حدود 15 درصد از دستورالعمل های تدوین شده در ارتباط با دوره مطالعه و پدیدآوری طرح ها است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: