جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 بهمن 1393     
مامور افشاگرسیا ‎جاسوس شناخته شد

ایرنا: جفری استرلینگ مامور پیشین سازمان جاسوسی آمریکا سیا که از سال 2011 تا کنون به اتهام پرده برداری از طرح مخفیانه سیا در مورد برنامه های هسته ای ایران تحت محاکمه قرار داشت به جرم جاسوسی علیه منافع ملی آمریکا محکوم شد.

جفری الکساندر استرلینگ حقوقدان و مامور پیشین سازمان سیا درسال 2001 به دلیل شکایت در مورد برخوردهای نژادپرستانه مسئولان این سازمان از کار برکنار شد.

وی بعد ها اسرار مربوط به طرح مخفیانه این سازمان موسوم به 'عملیات مرلین' را که با هدف جاسوسی در مورد برنامه های هسته ای ایران و ایجاد اختلال در این برنامه ها به اجرا درآمده بود در اختیار خبرنگاری به نام جیمزرایزن گذاشت، اوهم در سال 2006 در کتابی با نام 'وضعیت جنگی ، تاریخ پنهان سازمان سیا ودولت بوش' پرده از اسرار این عملیات برداشت.

جفری استرلینگ به همین دلیل از ماه مارس سال 2011 تا کنون بااستناد به ماده موسوم به 'ماده جاسوسی' در قانون اساسی این کشور به اتهام به خطر انداختن منافع ملی آمریکا و افشای مدارک محرمانه تحت محاکمه بوده است.

قرار بود رای هیات منصفه پرونده وی روز جمعه گذشته اعلام شود که این موضوع تا روز دوشنبه به تعویق افتاد.

در نخستین ساعات بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی هیات منصفه وی را در ارتباط با 9 فقره اتهامات وارده از جمله افشای اسناد مدارک مربوط به دفاع ملی آمریکا گناهکار دانست و به محکومیت او رای داد.

استرلینگ که از سال 2011 تا کنون با قید وثیقه در آزادی به سر می برد.

با تصمیم لئونی برینکما قاضی پرونده یاد شده استرلینگ مجاز خواهد بود تا روز 24 آوریل که حکم نهایی دادگاه درمورد او اعلام خواهد شد، آزاد باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: