جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 ارديبهشت 1398     
تلاش مجلس و وزارت صمت برای تخصیص وام ارزی به صنعت خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که با توجه به شرایط خاصی که به جهت تحریم خودروسازی وجود دارد، لازم است دولت، مجلس و مردم از صنعت خودرو حمایت کنند تا این صنعت سر پا مانده و نیاز کشور تامین شود.

رضا علیزاده در خصوص ملزومات رونق تولید در صنعت خودرو در سال 98 اظهار داشت: سال رونق تولید از این نظر که در شرایط خاصی به جهت مشکلات خارجی قرار داریم بسیار مهم است و در تمام حوزه ها و بخشهای تولیدی و صنعتی لازم است توجه خاص از جانب دولت، مجلس، تولیدکنندگان و توده مردم به این نکته وجود داشته باشد تا موفق شویم با اولویت حفظ وضعیت فعلی تولید و در اولویت دوم افزایش و رونق تولید، فشارها را خنثی کنیم؛ فشارهایی که باعث آسیب به اشتغال می شود و تولید ناخالص ملی را دچار مخاطره می کند.
 
نماینده مردم ورزقان افزود: باید تمام ملت و مسئولین در کنار یکدیگر در تمامی حوزه های تولید این اقدامات را انجام دهند. در حوزه صنعت خودرو از متصدیان بخش خودرو گله وجود دارد زیرا در چند دهه گذشته، ملت ایران و دولت برای حمایت از این صنعت سنگ تمام گذاشتند، بازار انحصاری فراهم بود، محصولات با قیمت دلخواه و بدون ارتقاء کیفیت ارائه می شد و مردم هزینه سوء مدیریت در صنعت خودرو را از جیب خود پرداخت می کردند اما الان و در سال جاری در شرایط خاصی قرار داریم و باید این مسائل را کنار بگذاریم.
 
علیزاده تصریح کرد: صنعت خودرو جزء موارد تحریمی است و بنابراین فعلا در این شرایط خاص باید برای جلوگیری از بروز مشکلات، مردم و دولت و مجلس همگی از صنعت خودرو حمایت کنند تا این صنعت سر پا مانده و نیازهای مردم را برطرف کند. در این رابطه هر کمکی لازم باشد صورت می گیرد مثلا چند ماه پیش قطعه سازان مطالبات انباشته ای داشتند و قطعات به خودروساز نمی رسید، در این خصوص مجلس پیگیری نمود و وزیر محترم بسیار تلاش کردند و 4 هزار میلیارد تومان از محل بانک مرکزی تامین شد و به شکل وام به منظور پرداخت بدهی قطعه سازان به خودروسازان اعطاء شد چراکه قطعه سازان در حال تعطیلی بودند.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در چند ماه اخیر تیراژ تولید خودرو حدود 3 برابر شده و قطعه سازان به خوبی کار می کنند به این دلیل است که گرهی که از قبل وجود داشت باز شد. در حال حاضر مجلس و وزارت صمت پیگیر هستند تا مبلغی به صورت وام ارزی به صنعت خودرو تعلق گیرد.
 
نماینده مردم ورزقان در پایان گفت: در بازدید کمیسون صنایع مجلس از خودروسازی سایپا مسائل و مشکلات بررسی شد تا اگر امکان داشته باشد اقدامی به شکل کارشناسی و منطقی در حمایت از خودروسازی انجام شود. مجلس، دولت و دستگاهها، گمرک، مالیات، بانک ها و همه باید دست به دست هم دهند تا در این شریط خاص، صنعت خودرو کشور مانند سایر صنایع از حرکت متوقف نشود و نیاز جامعه تامین شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: