جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 ارديبهشت 1398     
حمله نوه بنیانگذار دیزنی به مدیرعامل دیزنی

خبرگزاری صبا: ابیگیل دیزنی در سخنانی با اشاره به درآمد ۶۵ میلیون دلاری باب ایگر در سال گذشته میلادی به شدت به اختلاف بیش از هزار برابری آن با حقوق سالانه کارکنان این کمپانی تاخت.

به نقل از هالیوودریپورتر، ابیگیل دیزنی فیلمساز، فعال اجتماعی و نوه روی دیزنی، یکی از بنیانگذاران کمپانی دیزنی در سخنانی نسبت به حقوق فوق‌العاده بالای باب ایگ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل کنونی دیزنی اعتراض کرد.

در دسامبر سال گذشته میلادی بود که فاش شد درآمد باب ایگر با افزایشی تقریبا ۸۰ درصدی نسبت به سال مالی قبل از آن، به رقم ۶۵,۶ میلیون دلار رسیده است. درآمد ایگر در سال ۲۰۱۷ در حدود ۳۶ و در سال قبل از آن ۴۳.۹ میلیون دلار بود.

ابیگیل دیزنی سخنان اعتراضی خود را در همایشی درباره «کاپیتالیسم انسانی» ایراد کرد و در آن سطح درآمد ایگر را جنون‌آمیز خواند. او گفت: من باب ایگر را دوست دارم. بگذارید شفاف باشم، من فکر می‌کنم او مرد خوبی است اما به نظر می‌رسد او در جاده‌ای می‌رود که همه افراد در آن به پایین کشیده می‌شوند.

او سخنان خود را اینطور ادامه داد: زمانی که ایگر پاداش سال گذشته خود را دریافت کرد من یک سری محاسبات انجام دادم و متوجه شدم او می‌تواند با دریافتی شخصی خود ۱۵ درصد به حقوق تمامی کارکنان دیزنی‌لند بیفزاید و همچنان با ۱۰ میلیون دلار در جیب خارج شود. به نظر می‌رسد اتفاقات زیادی دور و بر چنین آدم‌های – متاسفم که اینقدر باید افراطی بگویم – پولداری که در راس هرم سیستم هستند می‌افتد.

سخنان ابیگیل دیزنی اشاره به تفاوت فاحش پرداختی‌ها در کمپانی دیزنی دارد که در آن درآمد یکسال باب ایگر تقریبا ۱۴۲۴ برابر میانگین حقوق ۵۹ هزار دلاری کارکنان دیزنی است.

ابیگیل دیزنی این اختلاف و درآمدی در چنین سطح را فاسدکننده جامعه دانست و خاطرنشان کرد که با مکالمه با کارکنان دیزنی‌لند دریافته است که بسیاری از آنان برای هزینه‌های درمانی و سایر امورات خود درگیر مشکلات عدیده هستند.

کمپانی دیزنی پیش از این گزارش داده بود که حقوق کارکنان دیزنی از ساعتی ۱۵ دلار آغاز می‌شود که دو برابر حداقل پرداختی فدرال است. این کمپانی همچنین متعهد به اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار بودجه آموزشی برای پرداخت کمک‌شهریه به کارکنان محصل خود شده است.

افزایش سطح درآمد باب ایگر در سال ۲۰۱۸ نه فقط به دلیل عملکرد مناسب سالانه کمپانی که به افزایش قیمت سهام دیزنی بعد از خرید استودیوی فاکس قرن بیستم نیز مربوط می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: