جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 28 آذر 1392     
لزوم کمک های دولتی برای اداره شهر

به گزارش شهرداری نیوز ،بخشی از مشکلاتی که در سال های قبل برای تامین درامد ها وجود داشت برطرف شده است ، اما همچنان لازم است تا کمک های دولتی و ردیف های درامدی از سوی دولت برای اداره شهر تعریف شود .

 

حسین محمد پورزرندی  با بیان این مطلب گفت :  از سال 62 و با خودکفا شدن شهرداری ها در تامین منابع مالی، مشکلات عدیده ای برای تامین این منابع ایجاد شده و با آنکه دولت وقت موظف بود در مدت زمان 6 ماهه آن زمان، تامین منابع مالی شهرداری ها را تعیین تکلیف کند، اما با گذشت 30 سال هنوز اتفاقی دراین خصوص نیافتاده است.

 

وی تصریح کرد: امروز بیشترین اتکای منابع درآمدی شهرداری ها بر منابع ناپایدار و ساخت و سازهاست و این درحالی است که با ایجاد و تعریف منابع پایدار، روند توسعه شهرها شتاب گرفته و مشکلات مدیران شهری کمتر می شود.

 

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: بسیاری از شهرداری ها به خصوص در شهرهای کوچک امروز با مشکل تامین منابع مالی و حتی پرداخت هزینه های عمومی اداره شهر مواجه اند.

 

پورزرندی با تاکید بر اینکه تامین منابع درآمدی پایدار و انجام کمک های دولتی می تواند از بار مشکلات مالی شهرداری ها کم کند خاطرنشان کرد: در شهرداری تهران توانسته ایم با افزایش سهم درامدهای پایدار در بودجه ، بخشی از مشکلاتی که در سال های قبل برای تامین درامد ها وجود داشت را بر طرف کنیم اما با این حال همچنان لزوم کمک های دولتی و مشخص شدن ردیف های درامدی از سوی دولت احساس می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رفع دغدغه شهرها برای تامین منابع مالی ، رشد همگون جمعیت و ساختارشهرها را موجب خواهد شد و از طرفی مشارکت مردم در اداره امور شهر و اجتماعی شدن فعالیت شهرداری ها را نیز به همراه خواهد داشت.

 

پورزرندی با تاکید بر لزوم تعریف منابع درآمدی شهرداری ها از سوی دولت، گفت: این انتظار از دولت تدبیر و امید می رود که به انتظار 30 ساله شهرداری ها برای تعریف منابع درامدی پایان دهد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: