جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل منابع آلاینده کلیدی‌ترین راه حل معضل آلودگی هوا است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست توسعه پایدار شهر تهران از تردد سه میلیون خودرو فاقد کاتالیست در تهران خبر داد.

محمدعلی شاعری رئیس ستاد محیط زیست توسعه پایدار شهر تهران در مراسم تحویل سه هزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی که امروز (شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بهبود کیفیت سوخت و توجه به استاندارد خودروها به عنوان اصلی ترین منابع آلاینده، اثر موثری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، اظهار کرد: اقدامات نمادین به اجرا رسیده در هفته هوای پاک در حذف این چالش اساسی موثر است، اما باید تمامی برنامه‌ها مبتنی بر طرح‌های اجرای عملیاتی صورت پذیرد.

وی به سهم 80درصدی خودروها در آلایندگی هوا اشاره کرد و افزود: اما عدم کاهش آلودگی هوا علی رغم بهبود کیفیت سوخت بیانگر آن است که باید به استاندارد سازی خودروها و تولید خودروهای برخوردار از استاندارد یورو4 بیشتر توجه کرد.

رئیس ستاد محیط زیست توسعه پایدار شهر تهران با اشاره به تردد سه میلیون خودروهای فاقد کاتالیست و تاثیر 5برابری آن‌ها نسبت به خودروهای استاندارد در آلودگی هوا اظهار کرد: استقرار 320واحد صنعتی آلاینده و مصرف بالای انرژی در مرا کز تجاری- اداری از دیگر عواملی است که عدم توجه به آن‌ها افزایش آ‌لودگی را به دنبال خواهد داشت.

شاعری توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل منابع آلاینده را مهم ترین راه حال کاهش میزان آلایندگی در شهر عنوان کرد و گفت: ساخت ساختمان‌های سبز با استانداردهای لازم جهت کاهش انتشار ذرات معلق و هدررفت انرژی از دیگر برنامه های شهرداری تهران است که با هماهنگی با حوزه‌های مربوطه در حال اجرا است.

وی به تنظیم لایحه الزام شهرداری تهران به توسعه انرژی‌های نو اشاره کرد و افزود: قطعا توسعه موتور سیکلت‌های برقی و بهبود کیفیت سوخت توام با توجه دولت جهت کاهش آ‌لودگی هوا در حل این معضل موثر خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: