جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 بهمن 1393     
اساس دشمنی آمریکا با ما روح انقلابی حاکم بر نظام اسلامی است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران طی سخنانی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور که در محل تالار ایوان شمس برگزار شد، با اشاره به ثمرات و اثرات انقلاب اسلامی، ابراز داشت: با خلوص، قدرت معنوی و روح ظلم ستیزی امام خمینی (ره) که جز برای خدا نه کلامی گفت و نه گامی برداشت، عظمت بزرگی آفریده شد و آن هم پیروزی انقلاب اسلامی است.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: گاهی اوقات ما برخی نعمت های خود را فراموش می کنیم اما باید توجه داشته باشیم که گاهی فراموشی از نعمات بزرگ خدا کفران نعمت است؛ اینکه در این عصر و قرن و در این شرایط توفیق پیدا کردیم که از یک حکومت جبار، طاغوتی و ظالم در یک جامعه جهانی زورگو به سمت نظام اسلامی رفته و در سایه ولایت، فقاهت و دین زندگی کنیم، توفیق و نعمت بزرگی است. بنابراین نخستین وظیفه ما در شکر این نعمت آن است که این نعمت را حفظ کرده، گسترش داده و به دست نسل بعدی بسپاریم.

شهردار تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی تجدید حیات مجدد اسلام و عزت مجدد مسلمانان در عرصه جهانی بود. در عصری که اسلام مظلوم بود توانستیم به برکت امام راحل و شهدا به پیروزی برسیم و باید بتوانیم شکر این نعمت الهی را به جا بیاوریم.

قالیباف رویداد انقلاب اسلامی و بحث جهانی شدن را دو پدیده بزرگ در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: این دو رویداد مهم به دنبال این هستند که سیرت و صورت عالم و آدم را تغییر دهند. در این میان باید توجه داشته باشیم که چگونگی برخورد با این دو رویداد مهم، سرنوشت ساز است. نباید انقلاب خود را ساده و کوچک کرده و با نگاه تقلیل گرایانه به انقلاب اسلامی نگاه کنیم. این دو رویداد به حدی مهم است که تاریخ را به قبل و بعد این رویداد تقسیم کرده اند و سرنوشت دنیا عوض شده است.

وی تاکید کرد: با همه وجود باورمان شود که جهان تشنه معنویت و معنا است. اگر نگاهی به جهان مادی و روندی که در غرب دنبال شده داشته باشیم، شاهد خواهیم بود که خود آن ها هم در این زمینه در بن بست هستند.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که فرصت جهانی شدن، فرصت بی نظیری است که در اختیار انقلاب اسلامی قرار دارد، تاکید کرد: باورمان شود آن چیزی که نظام سلطه و استکبار جهانی به دنبالش هستند، به دنبال آن هر روز تحت فشار هستیم، برای این است که آن ها با فرهنگ و باورهای انقلاب اسلامی دچار مشکل هستند. جمهوری اسلامی قبل از ما در پاکستان بوده و بسیاری از کشورهای دیگر هم اسلامی هستند اما چرا آمریکا، اسرائیل و انگلیس – به عنوان ام الفساد زندگی انسان ها – از آن احساس خطر نمی کنند؟ این به دلیل روح و باورهایی است که در انقلاب اسلامی ایران وجود دارد.

قالیباف ابراز داشت: انقلاب اسلامی به دنبال انسانیت، آزادگی، استقلال و عزت ملت ها و مبارزه با ظلم است. انقلاب اسلامی به دنبال این است که راه حق و باطل را شفاف و روشن کرده و به ملت ها نشان دهد. انقلاب اسلامی است که قدرت سلطه و هژمونی آمریکایی ها را در منطقه خاورمیانه به طور کامل دچار چالش کرده است.

وی تاکید کرد: این برای آمریکاهایی ها قابل قبول نیست که قدرت وابسته و دست نشانده خودشان مثل صدام را از حکومت بردارند تا مجددا حکومتی را مستقر کنند که بیشتر از گذشته چپاول کند، اما انقلاب اسلامی مانع از قدرت آن ها در عراق شود. حتی آن ها سالیان قبل موضوع فلسطین را حل کرده بودند، اما  انقلاب اسلامی دوباره همه چیز را برگرداند. دشمنی های آمریکا با ما دشمنی های سیاسی، اداری، حقوقی و حقوق بشری نیست چرا که خودشان در حقوق بشر ظالم ترین افراد هستند.

قالیباف عنوان کرد: حوادثی در دنیا و در آفریقا اتفاق افتاد که میلیون ها نفر از انسان ها کشته شدند اما اصلا شنیده نشد. حتی کشته شدن انسان ها در یکی از کشورهای آفریقایی برای دولت سازی از سوی آمریکا بود چرا که آمریکا می خواست روش سنتی ملت ها را تغییر دهد و آن ها مقاومت کردند و کشته شدند، اما هیچ وقت ندیدیم دم از حقوق بشر زده شود.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: اساس دشمنی آمریکا با انقلاب و نظام اسلامی تا زمانی است که روح حاکم بر نظام اسلامی همان روح انقلاب اسلامی باشد. اگر نظام اسلامی از روح انقلاب اسلامی جدا شود، آمریکایی ها به اهداف خودشان رسیده اند.

وی افزود: در این سال های اخیر به شدت دنبال این هستند که رژیم منحوس گذشته را به شوخی و جدی و با همه رسانه ها و ظرفیت ها تطهیر کنند، از دیگر سو  دائما به دنبال عیب جویی از نظام اسلامی هستند؛ چرا که ذهن جوان های امروز ما وضعیت گذشته را ندیده است و آن ها در تلاشند تا بعضی از اشکالات امروز را هم بزرگ کنند که باور جوانان را نسبت به اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی خدشه دار کنند.

دکتر قالیباف تاکید کرد: آمریکایی ها این حرکت را از روز اول با ترور، جنگ، مسایل کردستان، گنبد و خوزستان و با تحریم راه انداختند. در نهایت نیز به دنبال این هستند که از درون به باورهای ما نسبت به انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند؛ این در حالی است که باید مراقب باشیم همان نقطه ای که دشمن روی آن متمرکز شده است، نقطه قوت ما است بنابر این باید به باورها و ارزش های انقلاب تاکید کرده، آن ها را تقویت کنیم و فرصت را از دشمن بگیریم.

شهردار تهران عنوان داشت: ما برای این باورها تنها نیازمند به شعار نیستیم چرا که شعار لازم است اما کافی نیست؛ باید بپذیریم که امروز قدرت و حاکمیت در اختیار اسلام است و هر اتفاق خوب و بدی که در این کشور اتفاق رخ دهد - هر چند فرد ضعیفی مثل من انجام دهد -  پای اسلام، انقلاب و روحانیت نوشته می شود. ما مدیران در بعضی موارد به حدی بی انصاف هستیم که اگر کار خوبی می کنیم، آن کار را به حساب خودمان می گذاریم و اگر اشکالی پیدا می شود، آن را به حساب سیستم، ساختار و حکومت می گذاریم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همه دلدادگان به انقلاب، نظام، امام (ره)، ولایت و شهدا تاکید کرد:  همیشه حرف من این است که باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به جامعه و جوانان به اثبات برسانیم؛ اگر این کار را نکنیم نمی توانیم تبلیغ انقلاب را انجام دهیم و دشمن هم از همینجا به ما آسیب وارد می کند.

دکتر قالیباف با تاکید بر ضرورت حل و فصل کردن مشکلات مردم، ابراز داشت: امروز دشمن تلاش می کند همه نقاط قوت ما را به ضعف تبدیل کند این در حالی است که ما در حوزه های سیاسی قدرت بزرگی شده ایم، تا جایی که اگر 5 + 1 می ایستند و با ما حرف می زنند به دلیل آن است که  عظمت و قدرت جمهوری اسلامی را پذیرفته اند. آن ها با همه وجود دیدند که منافعشان به خطر افتاده است این در حالی است که اگر می توانستند انقلاب را از پا در بیاورند، حتما با ما حرف نمی زدند کما اینکه در گذشته با جنگ و ترور نشان دادند می خواهند اهداف خود را از این طریق دنبال کنند و  امروز هم با ابزار دیگری به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: آمریکا امیدهای واهی دارد که ما را با چالش روبرو کنند اما مهم ترین راه مبارزه با آمریکا این است که کار کنیم، خوب کار کنیم، کار خوب کنیم و با کارآمدی بتوانیم چالش های موجود و مخصوصا چالش های اقتصادی را حل و فصل کنیم؛ این کشور ظرفیت های لازم برای این کار را دارد اما باید این باور را به جامعه نیز منتقل کنیم و  پیش از آن، باور ما مدیران ما این باشد که بر مدار سنت های الهی حرکت کنیم.

دکتر قالیباف همچنین عنوان کرد: جامعه و مردم ما وظیفه خودشان را انجام داده اند  و از گذشته تا امروز، برای اسلام و انقلاب چیزی کم نگذاشتند؛ آن ها در هر شرایطی همراهی کردند و اگر جایی به درستی ایفای نقش نکردند نیز به خاطر آن است که ما از آن ها نخواستیم، فرصت را برای آن ها فراهم نکردیم و به جای آن ها تصمیم گرفتیم. در این میان به اولین نکته ای که باید توجه داشته باشیم، آن است که قلبا به سنت های الهی باور داشته باشیم و بفهمیم که قدرت خدا از همه قدرت ها بالاتر است.

شهردار تهران تاکید کرد: در ماه های بهمن و اسفند سال 59 ما می دانستیم که با تیر M1 نمی شود با تانک جنگید اما آن روز جز این چیزی نداشتیم. با این وجود منصرف نشدیم و نگفتیم که چون سلاح نداریم، باید بپذیریم که دشمن بماند چرا که سنت الهی آن است که با هر عده و عده ای که هستیم باید با تدبیر، درایت، به دور از حب و بغض و با گذشت، محبت، برادری و انسجام با M1 بایستیم و بجنگیم. بعد از آن شاهد بودیم که گاهی با M1 به شناسایی می رفتیم، تانک را از عراقی ها می گرفتیم و از آن استفاده می کردیم. اینجا دیگر نصرت الهی بود چرا که نه تردید و وادادگی در کار پیدا می شد و نه نا امید می شدیم بلکه به وظیفه خود به درستی عمل می کردیم. اینکه بهانه جویی کنیم که خدا خودش می داند که با M1  نمی شود جلوی تانک ایستاد و تکلیف از ما ساقط است نیز حرف درستی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: ما متاسفانه کار فرهنگی را نیز تبدیل به کار پیمانکاری کردیم و می خواهیم در کار پیمانکاری منفعت مالی ببریم. در کار فرهنگی درد دین و انقلاب نداریم بلکه درد درآمد و  پول داریم و می خواهیم پروژه تعریف کنیم که در انتها چیزی عاید ما شود اما این کار فرهنگی هیچ اثری برای اسلام، انقلاب و توجه به ارزش ها ندارد؛ باید باورمان شود که روزی دهنده خدا است و برای دین خدا کار فرهنگی کنیم نه اینکه به اسم دین، سفره ای را برای شکم و منفعت خود پهن کنیم، در این شرایط حتما کار فرهنگی اثر بخش نیست و با شکست روبرو می شود.

دکتر قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دلسوختگان ویژه، حزب اللهی و متدین تصریح کرد: ما باید هم شعار دهیم و هم کار کنیم اما در بعضی موارد باید کار بر شعار تقدم داشته باشد که شعار ما اثر گذار بر کار ما شود.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت وجود مدیریت جهادی بعد از به وجود آمدن روحیه ایثار و باورهای منطبق بر سنت های الهی تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های مدیریت جهادی این است که در آن روح مبارزه وجود دارد، یعنی در مدیریت جهادی روشن است که یک جبهه معارضی در حوزه فرهنگی، اقتصادی و ... روبروی ما قرار دارد. 

وی افزود: مدیریت جهادی وقتی کارش را انجام می دهد که وضع اقتصاد را خوب کند اما در حین این موضوع، باید مطمئن باشد که در یک شرایط عادی نیست، چرا که منطبق بر باورهای انقلاب اسلامی حرکت می کند و  جبهه معارضی نیز روبروی آن قرار دارد که دائما قرار است چوب لای چرخ بگذارند و بنا نیست کمک کنند. در این میان دست به سمت دشمن دراز نکنیم، آن کسی که می خواهد چوب لای چرخ بگذارد، کمکی نخواهد کرد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه «نفس اقتصاد مقاومتی به معنی داشتن توانمندی های داخلی و نگاه درون زا و نه برون زا است»، گفت:  اینجا است که نقش مدیریت جهادی کلیدی و اساسی می شود. به این ترتیب اگر در جایی هم با کمبود امکانات روبرو هستیم باید باورمان شود که در فرهنگ قرانی هرچقدر هم قلیل و کوچک باشیم، در صورتی که در مسیر درست حرکت کنیم خیر کثیر و پیروزی با ما است.

وی ادامه داد: این موضوع را هم باید بگوییم و  هم باید باور درونی ما باشد چرا که خدا با نیتی که در قلب ما است رفتار می کند نه با آن چیزی که به زبان می آوریم. خدا به حرف خوب پاداش نمی دهد، بلکه به عمل خوبی که منطبق بر یک نیت خالص باشد پاداش می دهد و انقلاب اسلامی نیز به این نیاز دارد.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که «نباید انقلاب اسلامی را به حدی تقلیل دهیم که تنها خودمان را ببینیم»، گفت:  عزیزی در حوزه تمدنی نزد یکی از علمای بزرگوار رسیده بود و ایشان پس از مشاهده کار آن ها، گفته بود کار خوبی انجام دادید اما اسمش را تمدن سازی و تمدن اسلامی نگذارید چرا که تمدن اسلامی برای همه انسان ها است اما این چیزی که شما نوشته ای برای همه انسان ها و حتی برای مسلمان ها هم نیست. این فقط برای شیعیان است و در شیعیان هم برای عده قلیلی است که شما فکر می کنید با آن ها هم فکر و هم نظر هستید.

دکتر قالیباف با تاکید بر این نکته که انقلاب اسلامی با باورها ما و کاری که انجام می دهیم نفوذ پیدا می کند، ابراز داشت: بعد از سقوط حکومت مصر، اولین گروه شامل حدود 50 نفر از روزنامه نگاران، حقوقدان ها، اساتید دانشگاه، چهره های محقق و نخبگان به ایران آمدند و وقتی به کشور خود برگشتند، من آن ها را رصد کردم. خیلی از جلساتی که در حوزه های نصیحتی و نظری بود روی آن ها اثر نگذاشته بود اما وقتی آمده بودند و کار جمهوری اسلامی را دیده بودند، به این افتخار کرده بودند . همچنین وقتی پارس جنوبی و قدرت صنعتی ما را دیدند و یا برج میلاد را تماشا کردند، متوجه شدند که عظمت انقلاب کجاست، پس از آن بود که بحث های نظری هم ایمان آوردند.

دکتر قالیباف ادامه داد: دفاع از انقلاب یعنی کار کردن و این کارها است که دشمن را نا امید کرده و به جوانان ما روحیه می دهد. بنابر این در دهه فجر که یاد و نام انقلاب است باید به صورت عمیق به این موضوعات بپردازیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه «انقلاب ریشه در فرهنگ عاشورا و سید الشهدا (ع) دارد»، تصریح کرد: باید بزرگداشت انقلاب را همانند عاشورا و با آن سبک اداره کنیم نه به صورت دولتی اما  متاسفانه الان بزرگداشت انقلاب را دولتی اداره می کنیم. در بعضی کشورها وقتی روز ملی خود را برگزار می کنند، از درب هر خانه و مغازه ای آغاز می شود و  همه چیز شهر تغییر پیدا می کند اما ما همیشه به دنبال ردیف بودجه و امکان دولتی هستیم که این کار خوبی نیست.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش ها به جوانان، عنوان داشت: باید جوانان را باور کنیم ،کار را به آن ها واگذار کنیم و مطمئن باشیم که ارزش های انقلاب به نسل بعدی منتقل می شود و پیش می رویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: